Förstärkaren är en liten Luxor på 2x35 watt och enligt säljaren så följde den med några monitorer som de inhandlade, men har inte använts eftersom de hade andra slutsteg till drivningen.
Här följer lite bilder
Moderator: Redaktörer
Från electroschematics.com.The TDA1514A integrated circuit is a hi-fi power amplifier for use as a building block in radio, tv and other audio applications. The TDA 1514 circuit is totally protected, also has a mute function that can be arranged for a period after power-on with a delay time fixed by external components. The device is intended for symmetrical power supplies but an asymmetrical supply may also be used.
TDA1514 Features:
· High output power
· Low harmonic distortion
· Low intermodulation distortion
Det där är en kul liten förstärkare som jag tror låter bättre än vilken T-amp som helst.
Pettersson skrev:Varför hittar jag inte sådana roliga saker för 20kr![]()
Skulle gärna ha en sådan liten sak som man kan använda till ett par DIY högisar till datorn.
Grymt sugen att bygga en liten rolig anläggning till datorn.
mvh
Pettersson skrev:Varför hittar jag inte sådana roliga saker för 20kr![]()
Skulle gärna ha en sådan liten sak som man kan använda till ett par DIY högisar till datorn.
mvh
OM man känner dig rätt lär det väl blir ett par gamla miles eller liknande hottade på eget vis. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Nä jag INTE avis:wink: .
Varför hittar jag inte sådana roliga saker för 20kr
Jag gav 50kr för min![]()
8-polig DIN har mig veterligt ingen standardiserad koppling, tänkte jag skriva tills jag letat upp Radiobranschens Samarbetsråds utbildningsmaterial i 3 häften från 1975-76.
Där finns specifikation för 8-polig DIN för fem olika ändamål.
Line (aux) ligger väl närmast till hands
1 vä signal
2 stomme
3 oansluten
4 hö signal
5 oansluten
6 oansluten
7 oansluten
8 oansluten
Kontakten är ändå så udda att jag skulle öppna apparaten och titta efter själv innan jag löder.
En kommentar till, detta är samma koppling som för en 5-polig DIN-kontakt för linje. Stift 1, 2 och 4 har samma placering på 5 -och 8- polig kontakt.
Stift 6, 7 och 8 är de som sitter ovanför den vanliga halvcirkeln, och för speciella ändmål användes 6 och 7 för styrsignaler och 8 för matningsspänning.
silverminken skrev:Då dök ju nästa fråga upp. Hur kopplar man in sig på DIN kontakten?
Om det skulle stämma innebär det att insignalerna för höger oc vänster kanal har en gemensam ledare (pol nr 2)? Kan det stämma?
Lust skrev:silverminken skrev:Då dök ju nästa fråga upp. Hur kopplar man in sig på DIN kontakten?
Om det skulle stämma innebär det att insignalerna för höger oc vänster kanal har en gemensam ledare (pol nr 2)? Kan det stämma?
Jo, det bör stämma.
Kabel med 5-polig DIN-kontakt användes förr till bandspelare och då leddes såväl in- som utsignal i stereo genom den. Faktiskt smidigare än RCA-kontakter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster