Gert skrev:Ps 2: Apropå vad Stig åstadkom. Det handlar om HiFi, högtalare, hobby. Absolut inget, inget, som motsvarar de behov "mänskligheten" behöver mest idag.
nu blev väl syftningen fel, inte skrev väl naqref något sådant? du kanske bara skojjade

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Gert skrev:Ps 2: Apropå vad Stig åstadkom. Det handlar om HiFi, högtalare, hobby. Absolut inget, inget, som motsvarar de behov "mänskligheten" behöver mest idag.
Gert skrev:Bästa Naqref, det är väl ingen numera som betvivlar din stora kompetens. Men om du nu inte är med i styrelsen för SSC så får du väl bara gilla läget som vi andra. Du har en egen omtyckt högtalare att marknadsföra och förbättra. Kul! Om nu SSC har tagit fram den diskant som du och många med dig tjatat om så länge så var glad.
1. Nähä, det var ju tusen fel på den enligt dig - innan du ens har sett den. Inte ens de geniala fästbenen var bra. Och magneten var stor och dyr bara för att Öhman skall snylta på den till sina Ino...
2. Jo det finns ett moment av ekonomi här, även om jag förstår att man inte bygger rikedom på ett smalt, hobbybaserat högtalarmärke idag.
3. Vad händer om folk hellre uppgraderar sina OA istället för att köpa L4,6,8?
4. Undrar vad det kan vara för högtalare vi skall lyssna på hemma hos dig?
5. Ps Jag använder inget socker men gärna ett skvätt mjölk i kaffet. Det lindrar de värsta surreaktionerna...
6. Ps 2: Apropå vad Stig åstadkom. Det handlar om HiFi, högtalare, hobby. Absolut inget, inget, som motsvarar de behov "mänskligheten" behöver mest idag.
Gert skrev:...Nu till verkligheten, Ingvar: rekommenderar du Y-montering på
OA14 även med de kommande diskanterna?
Gert skrev:Hur blir det med filtermodifieringen? Kan en vanlig hemmapulare
klara den?
Naqref™ skrev:IngOehman skrev:Då omformulerar jag frågan (inkuderar din reservation): Är det bra med
så låga priser som möjligt (bara försäljning direkt från distributören) OM
det samtidigt ses till så att det INTE leder till ständig varubrist på grund
av planering utan marginaler*?
(Jag kan tillägga att ett sådant beslut inte påverkar eventuell kö-situa-
tion, eftersom ju HiFi-kit är med i kedjan som distributör oavsett vilket.)
Vh, iö
- - - - -
*För att spara ytterligare några öre på priset, eller nå't.
Eftersom HiFi-kit ändå har monopolställning i o m distributionen så är mitt svar otvetydigt JA.
Gert skrev:Det blir alltså fullt möjligt med de nygamla basarna och de kommande diskanterna att få ett par OA14 att låta fullt i klass med det bästa på marknaden idag. Detta till ett pris av under 5000 kr! Hur mycket högtalare får du för det idag?
nolimitsoya skrev:Alla äger inte redan ett par OA14 de kan uppgradera, och 70talsbyggsatsen som föreslagits ser ju ut att få en prislapp som gör den fullständigt ointressant för >99.99% av befolkningen.
RogerGustavsson skrev:Med det vill jag bara ha sagt att de pengar som begärs för nya ersättningselement till Carlssons klassiker är fullt rimliga.
Alla äger inte redan ett par OA14 de kan uppgradera, och 70talsbyggsatsen som föreslagits ser ju ut att få en prislapp som gör den fullständigt ointressant för >99.99% av befolkningen.
IngOehman skrev:Kan ingen gräva upp de duktiga gubbar som lyckades hålla nere
årsmedelinflationen under 0,5565605% per år - under den 84 år
långa(!) perioden mellan 1830 och 1914?
Avskaffades ekonomiskt förstånd efter det, som kriterium för att
få ta ansvaret för vården av ett lands valuta?![]()
Vh, iö
joseph skrev:Det skulle ju gå att följa Big Mac-index över tid också. Den kostade 75cent 1975. Men jag vet inte om någon vill ha en Big Mac från 1975 idag
IngOehman skrev:Fast då kommer väl någon och säger att det är orimligt att ersätt-
ningskomponenterna får den att kostar som en ny burgare.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster