Sleepers - tråkig look men bra prestanda

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Sleepers - tråkig look men bra prestanda

Inläggav Fjonkalicious » 2009-01-29 00:18

Några konkreta förslag på vintage hifi som kanske ser lite "tråkiga" eller "billiga" ut men som ger god lyssningstund för hur det ser ut. Det måste finnas en del så kallade "sleepers" där ute. Vanliga märken som kanske gjorde en extra ansträngning rent konstruktionsmässigt eller någon som helt enkelt hade en lyckoträff med den formgjutna plasten, vad vet jag?

Jag tycker faktiskt att min Philips D8444 bergsprängare är en sån produkt. Den ser ju ut som en jädra leksaksbergsprängare och har kromade dammkåpor. Men den är faktiskt ganska ok trots sin plastighet.

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
manger

Inläggav manger » 2009-01-29 01:16

Bild
:wink:
semper simplicissima solutio

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-01-29 09:23

208 kanske inte är eleganta, men dom kan på sitt sätt vara ganska snygga ändå. Sen är det ju tveksamt om det är vintage, det är väl på håret i så fall.

Tänker mer på alla trälådor man ser när man är ute och letar, vad är det egentligen man går miste om?

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
leffe

Inläggav leffe » 2009-02-07 23:17

Adcom hade flera bra stärkare, men riktigt j-a fula och även (cambridge) Audiolab som jag tror sedemera blev tAg Mclaren

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-02-08 00:37

Finns en sån där gammal stor Blaupunkt i trä och kattöga och tygfront och vita knappar och en massa band och Hilversum.... ja ni vet :) De ser ju egentligen inte ut att låta riktigt så fett som de verkligen gör! Imponerande ljud med surroundhögtalare på sidorna (hade inte tänkt på det) osv.

Återgå till Vintage-hifi