Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Ett sätt att öka chansen att fynda är att aldrig diskutera fyndställen.
Med vänlig hälsning
Pekka
Kjell_Kranzberg skrev:PekkaJohansson skrev:Ett sätt att öka chansen att fynda är att aldrig diskutera fyndställen.
Med vänlig hälsning
Pekka
En chans för alla att få fynda är att tala om var man hittar sina fynd.
Det är väl allmänt bekant att jag besöker "Motala Återvinning" varje dag.
Just nu står där ett par högtalare Akai SA 1000 från ca 1976. Trevägare med 10 tumsbas (gummikant). Stora och tunga lådor. 300 kr.
Blocket, Tradera etc är inget för den som letar fynd. De som lägger ut annonser på sådana ställen vet hur mycket (eller hur lite) man kan få för prylarna.
MP skrev:Tråkigt nog verkar det där hemlighetsmakeriet också prägla folk med LTS anknytningar i allt högre grad, men det är en annan diskussion. Jag har inget emot LTS annars som f.d. medlem men jag vänder mig mot just den här ogenerösa attityden.
Ragnwald skrev:Vi har Röda Korsets Kupan här på ön och där har jag gjort fantastiska LP-fynd. Rekommenderas verkligen.
Kjell_Kranzberg skrev:Blocket, Tradera etc är inget för den som letar fynd. De som lägger ut annonser på sådana ställen vet hur mycket (eller hur lite) man kan få för prylarna.
peetwa skrev:Neee, på blocket finns det fynd.
PekkaJohansson skrev:MP skrev:Tråkigt nog verkar det där hemlighetsmakeriet också prägla folk med LTS anknytningar i allt högre grad, men det är en annan diskussion. Jag har inget emot LTS annars som f.d. medlem men jag vänder mig mot just den här ogenerösa attityden.
Min erfarenhet är tvärtom att många LTS:are lägger ner en massa tid och ideellt arbete på att sprida kunskap och information...
Du vet heller ingenting, MP, om vilka råd och dåd jag ger till folk, vilka plattor jag skaffar åt vänner och bekanta och hur många skivkatalognummer jag mejlar till musikvänner i vårt avlånga land...
bajenleker skrev:På Blocket sålde en Revox B795, tangentialare för 1500, nyligen genomgången och i nästan mintskick i onsdags.
Bara mailsvar och mannen höll på att få sin mailbox full, annonsen togs bort efter en halvtimme.
Som alltid gäller, på rätt plats i rätt tid.
Ragnwald skrev:Tror att det går att göra större fynd på Blocket än på tradera, om man är snabb.
Man måste kolla under helt andra rubriker än vad man egentligen har tänkt sig dock.
optonica skrev:Det var märkligt! Tipsade innan om Revox skivspelare, kassettedäck och rullbandare för 2 500kr. De prylarna låg kvar i evighet på blocket. Visserligen helt ute i spenaten, men ändå inom rimligt köravstånd från någon av de större städerna.
staffanw skrev:optonica skrev:Det var märkligt! Tipsade innan om Revox skivspelare, kassettedäck och rullbandare för 2 500kr. De prylarna låg kvar i evighet på blocket. Visserligen helt ute i spenaten, men ändå inom rimligt köravstånd från någon av de större städerna.
Ibland ligger annonsen kvar även om grejorna sålts och annonsören har inte orkat ta bort annonsen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster