Moderator: Redaktörer
20+20 till mig också.Adhoc skrev:20+20 kan hämta i GBG
Maarten skrev:Ok, bra info/varning. Jag har inte märkt av det på mina dock. Håller spänsten mycket väl än så länge (under ett par års tid).
Roger + Hans! Har ni märkt nåt av problemen ovan?
142 + 142 st än så länge.
radelius skrev:Jag har haft sådana bananer för många år sedan. Skulle aldrig köpa likadana igen. De är för veka och börjar efter ett tag att glappa utav bara fan. Jag blev tvungen att sätta in gummibitar i själva stiftet för att de skulle sitta kvar över huvud taget. Jag hade dem på 4 mm2 Naim kablar vilket de inte är gjorda för, kanske funkar med klena och framför allt lätta kablar som inte tynger ner och belastar kontakten.
Nu har jag varnat er.
H/S
RogerGustavsson skrev:radelius skrev:Jag har haft sådana bananer för många år sedan. Skulle aldrig köpa likadana igen. De är för veka och börjar efter ett tag att glappa utav bara fan. Jag blev tvungen att sätta in gummibitar i själva stiftet för att de skulle sitta kvar över huvud taget. Jag hade dem på 4 mm2 Naim kablar vilket de inte är gjorda för, kanske funkar med klena och framför allt lätta kablar som inte tynger ner och belastar kontakten.
Nu har jag varnat er.
H/S
Jag har haft mina bananer i många år och känner inte igen problemet trots att jag kör med stela EKK-kablar. Har dem till och med monterade så att kabeln hänger från högtalarna. Var det verkligen Multi Contact's bananer du hade? Själva bananen är gjord i beryliumkoppar och det är inte speciellt mjukt utan ger en rätt styv fjäderverkan.
Användare som besöker denna kategori: pna och 13 gäster