brumel skrev:Jag rostade gult i ar. Har sadana apparater hemma och gul o svart gar bra ihop...
Ja, dina äldre, mattsvarta, och oerhört läckra Linn-kuber med gula dioder går inte av för hackor rent estetiskt.
brumel skrev:... Men med modifikationen att det finns olika gula farger dar jag gillar dom med fyllig nyans som gar mot guld eller orange...
Det kanske inte är så många av kvinna född, som tok-gillar skriiiaaande knallgult... åtminstone inte i ärevördiga hifi-sammanhang..!

Vi måste dock förhålla oss ytterligt liberala gentemot de själar som faktiskt önskar sig någonting dylikt.
brumel skrev:... En brandgul diod pa mattsvart botten vore inte fel...
Instämmer.
brumel skrev:... Eller varfor inte en Royal blue front med en ensam diod i fargen amber. En diod ska enligt mitt tycke goras matt och garna forsankas. Fram for kulorta fronter...
Det är även min tanke, men hittills har jag aldrig riktigt tänkt mig just färgen blått... ska jag försöka tänka mig det, tänker jag mig nog att det i mitt fall kan handla om blått med inslag av grönt, dvs. blå-grönt eller grön-blått. Jag hittade
en sajt med väldigt fina gröna och blåa urnor, varav en som beskrevs ha färgen "Dark Blue-Green", och dess lite fylliga, mörkare form av blå-grönt upplever jag som behaglig såväl som tilltalande:

Inspirerad av denna urna får jag en vision med hifi-pjäser med mörkt blågröna fronter som kryddats med gröna dioder vars sken är lika varmt som en lummig skogsglänta...
brumel skrev:... Jag tanker mig ocksa en morkgron eller skogsgron front med guld dioder...
Ahhhh... now we are talking...

Jag kan tänka mig en riktigt mörk grön, möjligen mörkt grön-blå front, måhända
pine green... men fortfarande helst med min favoritfärg på dioderna, nämligen grönt... en behaglig mörkgrön front uppiffat med ljusa, behagligt softade gröna dioder... aahhh...
Min vurm för färgen grönt, och mitt starka gillande av grönt te, gjorde att jag botaniserade vidare på nätet, och lyckades hitta en läcker grön färg på en tepåse innehållande just grönt te:
En dylik grön färg på fronten, kombinerat med ljusare gröna - eller vågar vi rent av vara djärva och föreslå riktigt varmt gula dioder - vore kanske något för gillestugan..? I sammanhanget kom jag just på något; till mitt gröna te tar jag inte så sällan guldgul/gyllenbrun honung... om vi flyttar tanken och blicken från honung till hifi, kan vi kanske vara äventyrliga och fråga oss hur dioder i en varm, honungslik nyans kunde fungera mot olika slags frontfärger..?