Moderator: Redaktörer
slockna skrev:attah skrev:---
Och rackarns vad snygg den blev
Jag måste instämma !![]()
Har du nåt skydd uppepå; så inte mekanismen/linsen blir dammig eller skadas ?
Nahaz skrev:Riktigt snygg. Verkligen fint hantverk.
Kaffekoppen skrev:Kanonfin! Kan man få se en bild på baksidan med?
Chopha skrev:Fruktansvärt snyggt resultat.
Hur låter den?
tvett skrev:Ujuj, riktigt snyggt blev det.
Jag skulle föreslå att du letar rätt på en glaskupa med sån glasknopp att ställa ovanpå....
Jag tror att den gode bävern syftar på det här kitet.saabkungen skrev:Kan du lägga in nån mer exakt länk? (är lite usel på att leta, å min tekniska engelska är inte så bra)
pinoccio skrev:Grymt Snygg!!!!!
Låter den bara hälften så bra som den ser ut så lär den fortfarande spöa det mesta!!!
Vågar man fråga vad slutnotan på elektroniken blev?
Själv har jag bara vågat mig på att bygga om en fjärrkontroll i oljad lind istället för plast, men då behöll jag ju ändå allt innanmäte orört.
peetwa skrev:Aaa, va peppad jag blev. Berätta gärna lite mer om bygget. När jag blir klar med mina högtalare och vardagsrum står detta som prio ett på listan.
Fjonkalicious skrev:Man kanske skulle kunna bygga en "vintage-look" cd-spelare, hur gött som helst ju!
Ser fram emot fler byggbilder!
Mvh
Filip
PS. NEEEEEEJ, jag slängde en CD-enhet på tippen idag, mitt dumma nöt. Ds.
Ps2. Läste nu att du använde en spelare från en vertikal enhet. Hur går det med en vanlig om man vill ha det som dig (dvs att bara lägga skivan uppe på), funkar slot-in med? DS2.
m_persson79 skrev:Shit vad cool!
Smacka dit ett fedt fabrikat så hade den kunnat kosta 100.000kr
saabkungen skrev:Tjena, lånar tråden lite..
letade lite i mina lådor å hittade två gamla cd`s men även en laddare som ger ut 5,7V DC..Skulle man kunna använda den om man vill göra ngt liknande? (så slipper man fixa med 12 V-biten..).
EDIT: man får så klart greja lite med någe motstånd eller nåt så man får 5V
tvett skrev:Ujuj, riktigt snyggt blev det.
Jag skulle föreslå att du letar rätt på en glaskupa med sån glasknopp att ställa ovanpå....
Rundberg skrev:Jag tror att den gode bävern syftar på det här kitet.saabkungen skrev:Kan du lägga in nån mer exakt länk? (är lite usel på att leta, å min tekniska engelska är inte så bra)
Max_Headroom skrev:Cool! Väldigt lyckad blandning av material i lådan. Den neo-brutala aluplattan på toppen bryter av väldigt bra mot den mjyka trät. Knall, som norsken säker. Kanon, heter det väl på svenska va?
Gastone skrev:Är ny här, men måste också få stämma in i kören, supersnyggt !
Googlade lite om Sentec prylar och hamnade här på detta forum, och läste lite vidare och blev så imponerad av ditt bygge att jag reggade mig.
Användare som besöker denna kategori: doppler och 25 gäster