Moderator: Redaktörer
pingvinlakrits skrev:hassesolo: det är pi60, i14 + prof.X2, piP och iPs med prof.P-special som än inneboende för tillfället.
Ser fram emot att se BILDER ifrån Umeå. BILDER.
Gärna en flerskiktsröntgen av väggen...
hassesolo skrev:pingvinlakrits skrev:hassesolo: det är pi60, i14 + prof.X2, piP och iPs med prof.P-special som än inneboende för tillfället.
Ser fram emot att se BILDER ifrån Umeå. BILDER.
Gärna en flerskiktsröntgen av väggen...
Ja det var mycket det där så det blev lite fel.![]()
Jag skall ta lite bilder idag om det är OK för Öhman att jag tar nåt foto när han jobbar.
Jag är mest orolig att han skall frysa för nu saknas det ju en vägg och det ligger till och med lite snö på golvet.Det kom 15 cm nysnö i natt.
Jag får låna ut lite varma kläder till honom om han fryser.
Jag hoppas att det inte blir alltför stora flygförseningar.
IngOehman skrev:Nu har jag landat i varje fall, och det var med nöd och näppe att jag blev igenomsläppt vid beiljettkontrollen. Fick checka in en andra gång för att få följa med!
Väl på planet så tog de iifrån mig mätutrustningen, det vill säga det som alltid alla gånger jag flugit hittills fått vara handbagage. Jag klargjorde för dem att det är MYCKET känslig utrustnng (inte minst på grund av att de låg löst i väskan, men staviv och annat skramlande runt i samma väska) och att den måste hanteras med yttersta försiktighet ocb ligga med rätt sida nedåt.
Väl på plats vid bagagebandet kom väskan glidande, första av alla (vilket jag förmodar betyder att den i varje fall legat överst och inte under andra), men alldeles snöig som om den ramlat av kärran och rullat runt några varv i snön...![]()
Snabb inspektion av innehåller gör att jag nog tror att allt gått bra trots alls.
Jag kommer och hämtar dig på 45 min ungefär.![]()
Vh, iö
Vh, iö
tvett skrev:Det var synd att man inte kunda komma. Ska bli kul att följa bygget.
edit: Var det kallt IÖ?
hassesolo skrev:Så har Ingvar varit här och vi har jobbat hårt med planeringen i flera timmar. Jag känner mig ganska matt av den intensiva koncentrationen, men det var riktigt trevligt.
Som tur var fick I.Ö. även snacka med byggkillen och de kom bra överens, så förhoppningsvis blir allt byggt enligt planen.
Högtalarmässigt blev det cc-pc2 x 3 bakom ljudgenomsläpplig duk från Screen Research (109" 2:35-1). På basfronten blir det Porfundus Y-4. Jag ville inte riskera att jag får för klena grejor och detta kommer att räcka mer än väl.
Som surr blir det mina 6 A2:or så klart.
Rummet blir ganska avancerat och framväggen blir en anpassad konstruktion för inbyggnadshögtalarna och duken. På sidorna längst fram blir det lite absorbenter (stenull plus skum) men sen lite längre bak blir det filmhyllor bakom draperi.
Taket sänks med en basabsorberande luftspalt mellan nya innertaket (som är räfflat) och gamla innertaket. Längst bak vid taket blir det en spalt mot en basabsorberande låda som ligger i utrymmet ovan innertaket. Längst bak på golvet blir det en basabsorberande upphöjd sockel med spalt längst in vid väggen. De två väggarna in mot resten av huset blir dubbla väggar med luftspalt emellan för god ljudisolering. Därför blir det också två dörrar (dubbeldörr) in i rummet.
Steg ett blir att sätta upp innerväggarna och att flytspackla golvet. Sen blir det golvvärmen och så vidare...
Mycket proffigt jobbat av I.Ö måste jag säga.
Vid femtiden ramlade det dessutom in fyra trevliga killar från Faktiskt.se och jag demade Guru QM-10 lite. Tyvärr hade jag inte hunnit fixa fikabröd, men det gick bra ändå.
Mitt galleri på MHB uppdateras fortlöpande. (Se nedan.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster