Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:"Kan vi inte prata lite om Shakti och Bybees?"
Nu igen? Nej det tycker inte jag.
Johan_Lindroos skrev:Tjatigt.
Style, du tror att man kan DIYa Shakti med en sten. Det kan man inte. Bara genom att läsa vad en Shaktiklump är för något ser du enkelt att den inte är en sten.
Style skrev:Johan L, tror du på allvar att en shakti ger ett mer hörbart resultat än en sten?
Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
gromit skrev:Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
Det beror ju på hur nära originalet man vill komma. Med ditt resonemang skulle man kunna DIY:a ett par högtalare med en lastpall, den kommer varken likna originalprodukten till utseende eller funktion. Dock kan den inbitne hävda att den är en bra kopia.
/Gr.
Style skrev:gromit skrev:Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
Det beror ju på hur nära originalet man vill komma. Med ditt resonemang skulle man kunna DIY:a ett par högtalare med en lastpall, den kommer varken likna originalprodukten till utseende eller funktion. Dock kan den inbitne hävda att den är en bra kopia.
/Gr.
Tycker jag inte. Man kan DYIa en shakti med en new-age-sten och få samma funktion (eftersom funktionen är strikt psykologisk). Däremot kan man inte DYIa en högtalare med en lastpall då man inte ens kommer i närheten av funktionen (då den faktiskt är fysikalisk)
Style skrev:Tycker jag inte. Man kan DYIa en shakti med en new-age-sten och få samma funktion (eftersom funktionen är strikt psykologisk). Däremot kan man inte DYIa en högtalare med en lastpall då man inte ens kommer i närheten av funktionen (då den faktiskt är fysikalisk)
Style skrev:Shakti har en psykologisk funktion ja, den bestäms av utseende, pris och inköpsställe.
gromit skrev:Trots att jag inte tror på produkten är jag inte så rabiat så att jag vägrar inse att den faktiskt kan göra skillnad
StefanB skrev:Svårt att sätta fingret på vad som hänt men det var inte lika roligt/trevligt som det varit med "stenarna" på plats. Det var bara att ringa Jorma och be honom skicka tillbaks stenarna så att gklädjen i musiklyssnandet kunde komma tillbaka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster