DVD-ai skrev:ok det säger du, som piP, någon som testat detta tro ?![]()
vore kul om någon gjort det.
Jag menade inte att den kan gå lika djupt som en piP, utan att man kunde placera den som en piP, dvs mot väggen med dämpskiva bakom.
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:ok det säger du, som piP, någon som testat detta tro ?![]()
Alexi skrev:Bamsefar körde ett långt tag både sina i28 och sina i34es utan moduler, jag minns inte hur lågt han sa att iö mätte upp att de gick rakt i rum men det var väldigt lågt.
hassesolo skrev:DVD-ai skrev:ok det säger du, som piP, någon som testat detta tro ?![]()
Jag menade inte att den kan gå lika djupt som en piP, utan att man kunde placera den som en piP, dvs mot väggen med dämpskiva bakom.
DVD-ai skrev:ok, va bra då![]()
då är risken än lite större att det blir ett par i28 trots allt...
zapanasta skrev:Tycker att i28 ser väldigt kapabla ut jag , hur låter dessa jämfört med pi60 ,nån som vet ? Är det likadana basar i i28?
hassesolo skrev:Skaffar man i28 och Profundus x-4 så har man en grymt bra musikanläggning. Går man på profundus y-4 så har man en grym hembiogrund (bara ett sexpack A2:or och ev en center som fattas).![]()
Allt däröver känns som ren lyx ur mitt perspektiv. OK om man har ett riktigt stort rum eller gillar att spela extremt högt, då kanske det finns skäl att skaffa större prylar, men inte annars.
Nicke skrev:Infra erbjuder just det du nu sagt,finns liksom inget mer att tillägga,jag sitter nöjd![]()
Nicke skrev:shifts skrev:[quote="hassesolo" För min del är det överjävligt fin artikulation jag vill åt, snarare än
fruktansvärd högljudskapacitet med urkraft
Infra erbjuder just det du nu sagt,finns liksom inget mer att tillägga,jag sitter nöjd![]()
Mvh Nicke
shifts skrev:När jag filurar om framtidens sista anläggning så väger jag mellan Prof.Y-4
och InfraX-6. Det är ju i princip samma pris (tillkommer visserligen lite till
Infra-lösningen). Undrar varför så få verkar välja Infra-systemen egentligen.
Tror mig själv knappast komma att ligga på nivåer i närheten av Prof.Y-4 i
ljudstyrka.
Det är en jämförelse jag kommer vilja göra i framtiden, InfraX-6 mot
InfraY-4. Någon som har något att säga om man väger systemen mot
varandra? För min del är det överjävligt fin artikulation jag vill åt, snarare än
fruktansvärd högljudskapacitet med urkraft
Med tanke på att en 1070 går att hitta för 5,9kkr ny och 1080 har gått för mindre beg. Så jag skulle välja en 1080 eller PA-9 för de pengarna, men det beror ju också på att de är LTS-testadeDVD-ai skrev:Rotel RB-1070 verkar vara ett "lagom" steg till i28, vad är enligt er ett skäligt pris för en sådan med originalembalage och kvitto m.m. ?
en som vill ha 5500kr för ett, men det känns ganska mycket i alla fall....
Vad tycker ni ?
DVD-ai skrev:känns som att när man e uppe någon gång (brukar hamna i boden 1-3 gånger/år) så får man ta sig en liten lyssning eller någe:)
Alexi skrev:Med tanke på att en 1070 går att hitta för 5,9kkr ny och 1080 har gått för mindre beg. Så jag skulle välja en 1080 eller PA-9 för de pengarna, men det beror ju också på att de är LTS-testadeDVD-ai skrev:Rotel RB-1070 verkar vara ett "lagom" steg till i28, vad är enligt er ett skäligt pris för en sådan med originalembalage och kvitto m.m. ?
en som vill ha 5500kr för ett, men det känns ganska mycket i alla fall....
Vad tycker ni ?
hassesolo skrev:DVD-ai skrev:känns som att när man e uppe någon gång (brukar hamna i boden 1-3 gånger/år) så får man ta sig en liten lyssning eller någe:)
Du får PM:a om du har vägarna förbi. Det lär väl ta ett tag innan det är klart dock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster