Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Har väll mer eller mindre bestämt mig för i28 nu det verkar vara högtalaren för mig och jag har läst allt jag hittat om den att läsa![]()
shifts skrev:När jag filurar om framtidens sista anläggning så väger jag mellan Prof.Y-4
och InfraX-6. Det är ju i princip samma pris (tillkommer visserligen lite till
Infra-lösningen). Undrar varför så få verkar välja Infra-systemen egentligen.
subjektivisten skrev:DVD-ai skrev:Har väll mer eller mindre bestämt mig för i28 nu det verkar vara högtalaren för mig och jag har läst allt jag hittat om den att läsa![]()
Ett bra val. En varning är dock att du nog kommer bli väldigt "kränsen"/uppmärksam på högtalardist sen från många andra högtalare. Det var rent plågsamt i vissa rum på Gignosmässa när man hörde enorm dist när dom försökte spela på myggnivå.
subjektivisten skrev:Tja, riktigt samma pris är det väl inte? Inframodellerna kräver ju i snitt 3 gånger mer förstärkarkraft för att drivas + infra tillsatsen.
subjektivisten skrev:Sen kan man fråga sig hur många skivor som har något vettigt under 10 hz. Med Y-4 så kan man ju få -3dB vid 14hz i många rum och frågan är vad som finns under det. Är det överhuvudtaget något av värde eller kan det ofta vara biprodukter dom inte haft en aning om?
Men jag är nyfiken att höra ett infra system själv, man kanske ändrar sig då.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster