Moderator: Redaktörer
slockna skrev:
Det slog mig just att en sån säkert kan "waffas upp" lite genom att först grundmålas vit och sen spraymålas med olika kulörer från lite olika vinklar, på olika avstånd...
Svante skrev:Eller bygga en kombo av absorbent och diffuror? Varför ser man aldrig det?
paa skrev:Svante skrev:Eller bygga en kombo av absorbent och diffuror? Varför ser man aldrig det?
Had du missat BAD-panelen?
Svante skrev:paa skrev:Svante skrev:Eller bygga en kombo av absorbent och diffuror? Varför ser man aldrig det?
Had du missat BAD-panelen?
Tydligen... Länk?
Svante skrev:Finns det någon form på diffusorer som är optimal ur dammsynpunkt?
Ska man kanske klä dem med ett akustiskt transparent tyg? Eller bygga en kombo av absorbent och diffuror? Varför ser man aldrig det?
Topparna delas av med 18db neråt och basarna med 30db uppåt elektriskt. Det ger en akustisk delning på 30/30 tillsammans med topparnas 12db/oktav naturliga avrullning.nadifierad skrev:Är dina fronter delade neråt? Eller jobbar de tillsammans med subbarna i basen?
Alexi skrev:Det har hänt mycket sedan jag var hemma hos dig sist! Nu börjar man ana hur den slutgiltiga lösningen kommer se ut, tror det kommer bli hög SAF faktiskt
nadifierad skrev:Vilken delningsfrekvens? Jag funderar lite på det där med lågt monterade basar, för att komma förbi golvreflexproblem, kontra avståndet mellan ingående element i vertikalplanet?
shifts skrev:Jäsiken, fin lösning! Har väntat på att se en bild av det färdiga resultatet och
det där var kul att få se.
peetwa skrev:Jag instämmer i kören, snyggt rum, snygga basar. Jag la märke till att avfasningen för basarna inte är lackad. Blir det runda frontar till elementen?
Då är vi två! Ruskigt längesedan vi sågs..Almen skrev:Tjusigt värre, grabben! Nu känns det att det var länge sedan jag var hemma hos dig och hälsade på. Ser fram emot nästa gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster