Moderator: Redaktörer
mohammad skrev:Nu har jag hittat det… det var i MoLT 3/2003 som Ingvar Öhman svarat på frågan och föreslagit ändringar i trevägarens filter för att ta bort störande resonanser. Ingvar föreslagit ”att byta stora spolen 9 mH till 12H och parallelkoppla 220uF med ytterligare 68 uf”, alternativt ”att i serie med 2mH och 300uF koppla ett motstånd om 1 – 4 ohm”
Jag har inte pengar för att investera i nya baselement, men kan försöka modifiera filtret. Och jag har denna fråga till Ingvar Öhman– vilket av dessa alternativ som du föreslagit är att föredra? Jag är inte elektroniker och kan inte avgöra detta. Tack för ditt svar.
Erik_AA skrev:EA_73 skrev:Jag fattar nada. Är Ingvar avstängd från Faktiskt?
Ja, till och med den 12e mars.
EA_73 skrev:Trams
m_persson79 skrev:EA_73 skrev:Trams
+>50 (kanske)
Herre jävlar. Troll, inga konstigheter. Bete er som svin, inga konstigheter - men nämn politik - in i finkan direkt!
Jag pallar inte "påverka" under synpunkter (bra att delen finns dock)
Suck. Hoppas han blev varnad många gånger innan han "åkte in".
Samt att han kommer tillbaks. VetteFan om jag hade pallat.
Kaffekoppen skrev:Att regga sig med andra nick är inte så jäkla snyggt. Det kallar jag respektlöst.
Har inte orkat läsa SAAB-tråden så noga om nån undrar..
Naqref™ skrev:Han har otvetydligen gjort så. Det har han erkännt i telefon tidigare idag. Bevis finns dessutom presenterade i tråden om klyschor på faktiskt.
F ö fick han och alla andra 4 varningar innan vi delade ut semestrar.
Naqref™ skrev:IÖ, matså samt soundbrigade.
Naqref™ skrev:IÖ, matså samt soundbrigade.
Kitchenmaster skrev:Vad trist!Nu försvann ju 50% av min glädje att läsa på faktiskt tills den 12/3.
Men om stadgarna på forumet säger det så bör ju samma regler gälla för alla. Men det är ändå trist, tycker jag.Erik_AA skrev:EA_73 skrev:Jag fattar nada. Är Ingvar avstängd från Faktiskt?
Ja, till och med den 12e mars.
Max_Headroom skrev:Naqref™ skrev:IÖ, matså samt soundbrigade.
Helt otroligt, jag klarar mig igen, alltså
Jara skrev:Kaffekoppen skrev:Att regga sig med andra nick är inte så jäkla snyggt. Det kallar jag respektlöst.
Jag kallar det läckert och tycker inte att det är särskilt respektlöst. Men vem har frågat mig?
mohammad skrev:Det gäller klangen i röstgrundtonsområdet.
Hoppas att Ingvar läser detta och väljer att höra av sig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster