subjektivisten skrev: Förklaringen har ju redan kommit! Att det är lögn!
Det är ingen förklaring. Om ett påstående om lögn räcker för dig som förklaring för att något är lögn, så må det var hänt.
Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Max_Headroom skrev: Påståendet är lögn. Säljaren är ute efter att lura mindre belästa personer på pengar. Det är förklaringen. Svårare än så är det inte. Vad är det som är svårt att förstå?
Det kan mycket väl vara lögn, eller sanning. Det är emellertid ingen förklaring att skriva att säljaren är ute efter att lura mindre belästa personer på pengar.
CODY skrev:Ingen förklaring.
subjektivisten skrev:CODY skrev:Ingen förklaring.
Spelar ju ingen roll vad någon säger, du kommer tro dumheterna ändå. Ditt problem dock, det är dina öron och plånbok som förlorar på allt trams.
CODY skrev:
Ingen har förklarat någonting i tråden.
Problemet ligger väl i att det är just nonsens, det går inte att veta vad de menar.CODY skrev:Hej,
Trådskaparen frågar efter en teknisk förklaring vad avser de beskrivna fördelarna. Sammanfattning av svar:
Svante: De har stavat fel
Rundberg: förvirrat Highend nonsens
-Martin-: Eddie är en deckare
Max Headroom: Lurendrejeri, han blir trött, ta fram en bok
DVD-ai: Inte grundat på "fysikaliska" lagar
Subjektivisten: dyr junk
Strmbrg: Tekniska förklaringar är "bortitok".
Det påstås på hemsidan att dessa reducerar magnetisk strålning. Ingen som har en förklaring?
Ja, magnetfält bildas kring kablar som för ström, jag tror att det är svårt att komma ifrån. Att dessa fält skulle vara starkare vid skarvar och anslutningar tror jag är helt fel. Dock så säger inte textens författare något om varför denna fysikaliska nödvändighet skulle vara ett bekymmer.I varje ledning där det går en växelström bildas det magnetfält. Dessa fält är som starkast vid anslutningen och vid eventuella skarvar.
Som Andren påpekade i sitt första inlägg så kan inte elektronernas spinn ändras, det är givet fysikens lagar. Varför "Eddy Currents" (vad heter det på svenska? virvelströmmar, kanske?) skulle minska med hjälp av wrapsen och vad det har att göra med de magnetsält som diskuteras i första stycket vet jag inte.Wrapsen påverkar elektronernas spinn så att eddie curent reduceras och magnetfälten minskar. Detta kan avläsas med hjälp av faspenna,microvågsmätare om någon inte litar på sin hörsel utan behöver synliga bevis.
Det intressanta som här sker är att textens författare nu beskriver förändringar av ljudet i anläggningen utan den minsta tillstymmelse av argumentation varför de (tveksamma) fysiska förklaringarna skulle vara kopplade till detta fenomen de påstår sig höra. Det är nog den totala avsaknaden av kausalitet eller ens ett försök att fastställa kausalitet som gör att mitt BS-alarm ringer på högsta styrka.Odiskutabelt är att AC Wrapsen ger det lugn och stabilitet även med vanliga "följer med nätkablar" som man får med mycket dyra nätkablar.
CODY skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Ingen förklaring.
Spelar ju ingen roll vad någon säger, du kommer tro dumheterna ändå. Ditt problem dock, det är dina öron och plånbok som förlorar på allt trams.
Jag är inte intresserad av några wraps, och kan mycket väl tänka mig att de saknar värde. Jag tycker dock att det vore anständigt om man kunde förklara varför man har så starka åsikter om att detta är lögn och junk, om man nu känner sig manad att kritisera dem.
jonasp skrev:CODY skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Ingen förklaring.
Jag är inte intresserad av några wraps, och kan mycket väl tänka mig att de saknar värde. Jag tycker dock att det vore anständigt om man kunde förklara varför man har så starka åsikter om att detta är lögn och junk, om man nu känner sig manad att kritisera dem.
Min anläggning låter bättre sen jag kletade in håret i leverpastej. Sen kom jag på att om jag lagade dansk, grovkornig leverpastej fick jag bättre basåtergivning (när jag kletade in den i håret).
Nu säljer jag dansk leverpastej för 2499 kr/kg. Ett kg räcker till ca 30 lyssningar (lite beroende på huvudets storlek - är man extremt tjockskallig kanske ett kg bara räcker till 20 lyssningar, i sanningens namn).
Förklara att jag inte har rätt och inte är en bluffmakare.
m_persson79 skrev:CODY skrev:
Förklarade Max inte det ganska bra på sid1?
Eller vill du bara bråka lite?
Dynamic skrev:Skit att Larsen 4´orna har tyghuv så man inte kan ha såna där vibb-eaters på dom
jonasp skrev:CODY skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Ingen förklaring.
Min anläggning låter bättre sen jag kletade in håret i leverpastej. Sen kom jag på att om jag lagade dansk, grovkornig leverpastej fick jag bättre basåtergivning (när jag kletade in den i håret).
Nu säljer jag dansk leverpastej för 2499 kr/kg. Ett kg räcker till ca 30 lyssningar (lite beroende på huvudets storlek - är man extremt tjockskallig kanske ett kg bara räcker till 20 lyssningar, i sanningens namn).

petersteindl skrev:jonasp skrev:CODY skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Ingen förklaring.
Subbis, du får klippa dig, annars blir det dyrt
petersteindl skrev:Subbis, du får klippa dig, annars blir det dyrt
MrGillespie skrev:Jag har upptäckt tidigare att med tysk paté mixad med Cumberlandsås så får man en basåtergivning likt en stålhandske i silkesvantar och diskanten blir härligt utmejslad samt att det tystare blir tystare.
MrGillespie skrev:Jag har upptäckt tidigare att med tysk paté mixad med Cumberlandsås så får man en basåtergivning likt en stålhandske i silkesvantar och diskanten blir härligt utmejslad samt att det tystare blir tystare.
phloam skrev:Grejen är att Entreq kanske är något mer vetenskapliga än vi tror (lugn o fin nu, kommer snart till poängen)...!
De skriver en text som uppenbarligen och avsiktligen är avsedd att skapa en för hifi-folk välkänd och erkänd psykologisk effekt - den ökända självsuggestionen...!
Således kan man ju se det som att texten och artefakten tillsammans utgör en produkt som faktiskt.se har en vetenskapligt påvisbar effekt!
celef skrev:när det gick hål i mina rann det ut lite sandaktigt stoft med lite glitter i
Enkel lösning för audiofiler
På RAS-mässan fanns det en produkt som fångade vårt intresse lite extra. Det handlar om en revolutionerande produkt vars enkelhet också är dess styrka. Det är en kabel, vars ledare består utav ett stort antal trådar av ren koppar, omsorgsfullt isolerade med ett lager halvsyntetiskt material bestående av organiska föreningar. Detta material har valts eftersom det effektivt isolerar elektriska ledare, men också för dess mjukhet och smidighet. Kontakterna är helgjutna för att minimera kontaktproblem och oxidation.
Namnet på produkten är elsladd. Den finns att köpa hos din elektriker, eller på valfritt varuhus.
RAS = Ridiculous Audiophile Show.
DVD-ai skrev:Förklara då varför bilen går fortare om den e målad med grön färg.. ?!
Att påståendena är förvirrade förvridningar av den fysikaliska verkligheten är nog tillräcklig vetenskaplig kritik.johanrohm skrev:Kom igen nu!
Kritisera på ett sakligt (vetenskapligt) sätt.
Andren skrev:Oj oj... det var inte dåligt med vad det ramlade in inlägg här, borta några timmar och 2 sidor![]()
![]()
Men vad som vi bör konstatera är iaf att du inte kan påverka elektronernas spinn i elktronaparbindningarna så att 2 har samma spinn. OM det skulle ske så skulle jag vilja se det materialet![]()
Sedan hur Eddie Current är kopplat till elektronspinn vid växlande fält, det är för mig en gåta. Så att det inte finns någon riktig fysisk förklaring känns ju så gott som klart.
Sedan huruvida det är lurendrejeri eller inte kan ju diskuteras. Att marknadsföringen är ful och att man tar till fysikaliska termer man inte förstår sig på i hopp om att sälja känns som en given slutsats.
Men i och med deras öppet köp garanti osv för att utvärdera hemma så är det ju inte lurendrejeri ända in i kaklet så att säga, man får ju "testmöjligheten" iaf. Att testa och se om man är nöjd får man ju med TV-shops produkter också å andra sidan så det kanske inte ger mer credit ändå.
Jag tycker det vore kul om Entreq kunde bemöta detta![]()
Mvh
Användare som besöker denna kategori: Wetterstad och 10 gäster