Entreq - Marknadsföring med fysikaliska osanningar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2009-02-24 16:00

subjektivisten skrev:Okej, om vi ska sammanfatta detta så:

1. Sålänge det finns barn som dör av svält så kan luredrejare hålla på som dom vill, det finns ju värre saker.

2. Man kan inte belasta dom att dom inte kan sin fysik, fast dom skriver massa fysikalisk snömos på sidan.

3. Man bör komma undan med vad som helst sålänge ingen dör av det.

Så, nu var det klart. :D

Klockrent. (Även om din intention nog var att göra dig lite dryg igen) Utan att veta det så summerar du det hela rätt så bra, det lyser faktiskt igenom mellan raderna i ditt extrema hat mot HiFi-etablissemanget.

Man försöker tjäna pengar på ormolja, men alla ni högt begåvade forumiter vet ju att det är fysikaliskt förkastligt. Jamen köp inget då för h-vete. Låt de kränga sin ormolja och de som vill för köpa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Faktiskt.se är INTE hela jävla hifi-världens samvete så sluta leka amatördomare FFS. Polisanmäl dem eller knip igen. Denna tråd tjänar syftet att få peka finger, kasta åsnebajs och urinera på en företeelse som ingen tvingas ta del av. Vad blir nästa måltavla för urinerandet? En kabel? Dyrt slusteg? Vem vet, men det börjar faktiskt bli rätt så patetiskt nu.
Rega Planet 2000 ; Yamaha RX-V663 ; Quad 12L mkII

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-02-24 16:23

Floyd skrev:Man försöker tjäna pengar på ormolja, men alla ni högt begåvade forumiter vet ju att det är fysikaliskt förkastligt. Jamen köp inget då för h-vete. Låt de kränga sin ormolja och de som vill för köpa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Ibland undrar jag om du spelar dum eller om du inte fattar detta alls? 8O
Låt se, låt folk bli lurade in i sekter om dom nu vill det.
Låt folk bli lurad av personer som påstår dom kan bota deras cancer med en kristallkula. Låt folk bli lurade vid husköpet, så dom får ett mögligt hus.

Skärp dig och använd hjärnan! Alla som är någonlunda tänkande människor inser hur lätt man kan bli lurad. Se hur hifi tidningar och placeboforum lär upp nybörjare att du får bättre ljud med sådan trams. Det gör mig satans förbannad att DU tycker det är okej att lura in nybörjare massa skit som kostar pengar. Att du själv kanske är lurad må vara hänt men att låta andra bli lurade är bara så lågt.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-02-24 16:31

Floyd skrev:Man försöker tjäna pengar på ormolja, men alla ni högt begåvade forumiter vet ju att det är fysikaliskt förkastligt. Jamen köp inget då för h-vete. Låt de kränga sin ormolja och de som vill för köpa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Du tycker det är helt i sin ordning att lura folk med falsk marknadsföring alltså?
I vilka andra fall är det är det OK att blåljuga i reklam? Hälsokost; New Age (bygger ju helt på lögner, så får man inte ljuga där så faller ju liksom hela koncpetet), mat, läkemedel? Är det OK att lura folk på pengar så länge ingen dör, eller är det OK det också? Att ha ihjäl folk alltså. Om inte, var går gränsen?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Karl_Banan

Inläggav Karl_Banan » 2009-02-24 16:36

Detta forum har focus på fenomen relaterade till HIFI och därför dryftas dessa frågor här. Är det något konstigt med det? Detta är väl ett diskussionsforum?

Tror ni de är intesserade av dessa tingestar på odla.nu eller på fotosidan?

Tror ni att lurendrejjare bara finns inom hifi? Hifi-lurendrejeri är ett bottenlager av ett ruttet samhälle där toppen visar sig genom att barn i Afrika svälter.

Vad tror ni driver människor att sälja ormolja?
Vad tror ni driver människor att sälja bindor med E-vitamin?
Vad tror ni driver människor ha dålig djurhållning?
Vad tror ni driver människor att dumpa skit i Afrika?
Vad tror ni driver männsikor att skövla regnskog?

Bara för att det råkar vara en skitsak med det tråden nu handlade om så innebär det inte att man behöver hålla käft. Sånt här genomsyrar hela samhället och om man kan får blott en person att avhålla sig från att köpa skiten är det en vinst.

Om man nu inte tycket motsatsen. Då får man givetvis argumentera för det och vem vet vad det hela mynna ut.

Tycker jag, alltså...
E bananerna fiiina ida?

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2009-02-24 16:38

Floyd skrev:Faktiskt.se är INTE hela jävla hifi-världens samvete så sluta leka amatördomare FFS. Polisanmäl dem eller knip igen. Denna tråd tjänar syftet att få peka finger, kasta åsnebajs och urinera på en företeelse som ingen tvingas ta del av. Vad blir nästa måltavla för urinerandet? En kabel? Dyrt slusteg? Vem vet, men det börjar faktiskt bli rätt så patetiskt nu.

Det är bara du och V8 som pratar om samvete.

Nästa måltavla? Nu ska vi se här...

- kablar har jag urinerat på flera gånger

- dyra försteg och slutsteg likaså

- dyra cd-spelare med billigt innanmäte kanske kan vara värda att urinera på? iofs gjort flera gånger

- generellt dyrhifi är också kul att urinera på...

Du kanske har några bra förslag Floyd? Att urinera på sina forumskamrater, som du gör i posten ovan, duger dock inte.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2009-02-24 16:52

Floyd skrev:Jamen köp inget då för h-vete. Låt de kränga sin ormolja och de som vill för köpa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Jösses i Kapernaum... 8O Du menar alltså att upplysning och diskussioner om de minst sagt tvivelaktigt verksamma produkterna och de därtill hörande högst märkliga resonemangen som de försöker plantera hos potentiella kunder, borde stå oemotsagda eller åtminstone inte tas upp på ett öppet ljudforum?

Varför anser du det?

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2009-02-24 16:59

MrUncool skrev:
Floyd skrev:Jamen köp inget då för h-vete. Låt de kränga sin ormolja och de som vill för köpa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Jösses i Kapernaum... 8O Du menar alltså att upplysning och diskussioner om de minst sagt tvivelaktigt verksamma produkterna och de därtill hörande högst märkliga resonemangen som de försöker plantera hos potentiella kunder, borde stå oemotsagda eller åtminstone inte tas upp på ett öppet ljudforum?

Varför anser du det?

Du får ursäkta mig en smula, jag har inte tagit mina mediciner ännu idag.

Vad jag menar är att faktiskt.se framstår som en domstol snarare än en upplysnings-/informationscentral. Visst ska det diskuteras, men jag är lite trött på tongångarna där det mesta går ut på att löjliggöra sig över dessa fabrikanter. Vissa forumiter har det som ett av sina livskall att skriva skit om dem så snart det går.

Ormolja ska naturligtvis debatteras och ljus ska spridas, men jag tycker faktiskt.se ska stanna vid att vara debattforum och inte glida över till att simultant vara både domstol, åklagare, jury och bödel på samma gång.

Har svårt att framföra vad jag egentligen känner (medicinerna som sagt) men det är jargongen och vissa personers agenda som jag bara har ledsnat på
Rega Planet 2000 ; Yamaha RX-V663 ; Quad 12L mkII

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-02-24 17:03

Däremot så skulle nog genomslagskraften bli större om det gick att debattera under lugna former och framför allt på andra forum.
Tror inte att det är så många som köper dom här produkterna och som är aktiva här.
Nu finns det ju ifs ett problem med detta och det är ju att många debattörer är bannade ifrån andra siter.
Kanske MM kommer göra korstågstester emot dylika produkter med blindtest också, trots allt är han ju välkommen överallt fortfarande.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-24 17:20

Harryup skrev:Däremot så skulle nog genomslagskraften bli större om det gick att debattera under lugna former och framför allt på andra forum.
Tror inte att det är så många som köper dom här produkterna och som är aktiva här.
Nu finns det ju ifs ett problem med detta och det är ju att många debattörer är bannade ifrån andra siter.
Kanske MM kommer göra korstågstester emot dylika produkter med blindtest också, trots allt är han ju välkommen överallt fortfarande.

mvh/Harryup

8O Trots allt?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-02-24 17:26

Floyd skrev:...det är jargongen och vissa personers agenda som jag bara har ledsnat på

Jamen läs då inte då för h-vete. Låt de skriva sin skit och de som vill för läsa det. Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att läsa på faktiskt?!?!??!? Låt alla vuxna människor ta sina egna beslut.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-24 17:29

Nähe, ingen fattar några som helst beslut. Allt är förutbestämt. Vi lever i ett deterministiskt samhälle. 8) Det är bara å lunka på :?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-02-24 17:31

Almen skrev:Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att läsa på faktiskt?!?!??!?

Säg det till han som står bredvid just nu.... 8)

/ B

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-02-24 17:44

Bill50x skrev:
Almen skrev:Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att läsa på faktiskt?!?!??!?

Säg det till han som står bredvid just nu.... 8)

/ B

AAAAAHHHHH! Neeeej, jag vägrar!

PANG!

Duns.

- What a senseless waste of human life.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-02-24 19:51

petersteindl skrev:
Harryup skrev:Däremot så skulle nog genomslagskraften bli större om det gick att debattera under lugna former och framför allt på andra forum.

mvh/Harryup

8O Trots allt?

Ja, om materialet och budskapet inte passar så har ju en del fått känna på banningar ifrån ett annat forum. En del lite sura kommentarer har ju kunnat skönjas ifrån minst en representant för ett branschföretag.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2009-02-24 20:04

phloam skrev:Men är det inte lite missriktat med all denna kritik mot dess "funktion" när det så uppenbart är frågan om produkter för ren självsuggestion?

Nej, det är mycket bättre att gå till en hypnotisör om det är självsuggestion man är ute efter.

Harryup skrev:Men kanske ändå att Entreqs produkter är utvecklade med godare avsikt än en del andras.

Priserna speglar då inte en god avsikt.

Harryup skrev:Kanske utvecklarna på Enreq hade hög frånvaro på fysiklektionerna, vad vet jag, eller att man bara har haft rejäl otur då man forskat men i denna tråden har man ju fått hjälp med en hel del uppslag till version 2 av produkterna.

De kanske bara har otur när de tänker?

Harryup skrev:En tänkbar utveckling som jag ser det är att fylla råttorna med kvicksand för att göra dom snabbare också. Å andra sidan vill man kanske inte ha snabbare råttor än musiken. Svårt det där.

Den var bra!

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2009-02-24 20:38

Vad är positivt med företag vars existens går ut på att lura godtrogna och fysikaliskt oinsatta personer?

Floyd skrev:
MrUncool skrev:

Varför anser du det?

Du får ursäkta mig en smula, jag har inte tagit mina mediciner ännu idag.

Vad jag menar är att faktiskt.se framstår som en domstol snarare än en upplysnings-/informationscentral. Visst ska det diskuteras, men jag är lite trött på tongångarna där det mesta går ut på att löjliggöra sig över dessa fabrikanter. Vissa forumiter har det som ett av sina livskall att skriva skit om dem så snart det går.

Ormolja ska naturligtvis debatteras och ljus ska spridas, men jag tycker faktiskt.se ska stanna vid att vara debattforum och inte glida över till att simultant vara både domstol, åklagare, jury och bödel på samma gång.

Har svårt att framföra vad jag egentligen känner (medicinerna som sagt) men det är jargongen och vissa personers agenda som jag bara har ledsnat på

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-02-24 20:41

Kaffekoppen skrev:Vad är positivt med företag vars existens går ut på att lura godtrogna och fysikaliskt oinsatta personer?

Jo det har jag också väldigt svårt att se.... 8O
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-02-24 20:48

Floyd skrev:Det är väl för h-vete ingen som håller en pistol mot folks huvud och tvingar dem till att köpa ormolja?!?!??!?

Jamen varför gör de det i så fall?

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-02-24 20:49

Kaffekoppen skrev:Vad är positivt med företag vars existens går ut på att lura godtrogna och fysikaliskt oinsatta personer?

De genererar fett med pengar till sina ägare?

NiclasF

Inläggav NiclasF » 2009-02-25 10:13

Användarvisningsbild
leffe

Inläggav leffe » 2009-02-25 11:33

Citat från deras hemsida : "Vad gör då vibb-eaters? Jo, Vibb-eaters består till största delen av kopparbaserad sand samt små mängder ädelmetall, vilket ger den intressanta egenskaper såväl när det gäller magnetism som att ta upp vibrationer"

Aha! - små mängder ädelmetall, då är det ju inte konstigt att de funkar så bra!

Produktbeskrivningarna i gamla Hobby-förlaget kataloger från 60talet ter sig ju som rena labrapporterna i jämförelse

Jag skulle vilja kora denna hemsida till årets humorsida! :lol:

Användarvisningsbild
annuettnick

Inläggav annuettnick » 2009-02-25 12:28

leffe skrev:Citat från deras hemsida : "Vad gör då vibb-eaters? Jo, Vibb-eaters består till största delen av kopparbaserad sand samt små mängder ädelmetall, vilket ger den intressanta egenskaper såväl när det gäller magnetism som att ta upp vibrationer"

Aha! - små mängder ädelmetall, då är det ju inte konstigt att de funkar så bra!

Produktbeskrivningarna i gamla Hobby-förlaget kataloger från 60talet ter sig ju som rena labrapporterna i jämförelse

Jag skulle vilja kora denna hemsida till årets humorsida! :lol:

Vibb eaters i sig borde juh fungera, fast hörbarheten kan nog ifrågasättas, om man ser till annat som tas som sanning här på faktiskt. Fast det där med kopparbaserad sand och magnetism mumbojumbo kunde dom slopat.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-25 12:33

leffe skrev:Jag skulle vilja kora denna hemsida till årets humorsida! :lol:

Ja, det är komiskt. Men det finns olika sätt att se på komik. Bra komiker är helt medvetna om sin komik och det komiska. Men det finns även de som inte är medvetna om det komiska eftersom de helt enkelt har för lite kunskap angående det som det komiska handlar om. De kan alltså själva inte se det komiska i sitt budskap utan de ser sitt budskap såsom varandes seriöst och då blir situationen snarast tragikomisk eller patetisk. I detta fall tror jag inte att upphovsmannens kunskaper räcker till för att förstå sina produkter och deras försök till seriositet blir då tragikomiskt. Och tragikomik är nog snarast den yttersta formen av tragik. Och tragiken sprider sig runt omkring för varje ny vittnesbörd, tills man kan säga att även hifimarknaden därigenom har en släng av tragik.

Eftersom en del av produkterna har genomgått lyssningstester i offentlig facktidskrift och befunnits fungera, så ligger inte längre bevisbördan hos konstruktören. Entre Q har ju "trovärdiga" vittnen på att det fungerar. Entre Q skulle därmed troligtvis vinna på att sluta med att försöka bevisa det som redan är bevittnat. Entre Q skulle nog vinna mer på att hänvisa till den skriftliga vittnesbörden.

Från Entre Qs hemsida kan följande läsas angående deras historik:
Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och som sådan lever man av och med naturen. Därför är det inte så konstigt att man får upp ögonen för vilken fantastisk konstruktör moder natur är. Ingenting kan människan konstruera med högre precision och ändamålsenlighet. Naturen följer alltid fysikens lagar och sätter aldrig design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi aldrig sätta oss över och de gäller överallt, även inom Hi-Fi.

Musik och ljudåtergivning har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 35 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av anläggningar och redan sen min första anläggning, en kassettstereo på 2x5 W inköpt 23 April 1973,har jag strävat att få så bra ljud som möjligt. Det tog faktiskt ganska många år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar återgivningen blev det riktigt kul med Hi-Fi

Parallellt med jordbruket har vi sedan slutet av 80 talet bedrivit produktutveckling främst inom arbetsmiljön i lantbruket. Där har framförallt vår dimspridare Fogmaster fått ett brett användningsområde då den från början var avsedd för att rena luft och binda hälsovådligt damm i djurstallar nu även används i industrin. Dessutom används den inom forskning och sjukvård för att lägga desinfektionsdimmor med Virkon i luftslussar och karantäner. Detta har gett oss ganska stor erfarenhet av att tänka i andra banor. Att se problemen, analysera dem och angripa från en annan vinkel.

För att göra en lång historia kort kan man säga att mitt intresse för ljud och fysik tillsammans med erfarenheterna av utveckling och produktion samt otroligt engagerade medhjälpare har resulterat i att vi i dag har ett stort sortiment av bänkar, stativ, vibbrations-dränerande och isolerande fötter, vibbeaters, virvelströmshämmare och kablar. Allt utvecklat och producerat i Sverige till verkligt konkurenskraftiga priser. Våra produkter genomgår många lyssningstester i många olika anlägningar dels av mig själv och dels av ett tiotal utvalda kritiska musikälskare. Ingenting släpps på marknaden utan att det verkligen presterar en förbättring. Jag har själv alltför många gånger köpt saker för dyra pengar och blivit besviken och nästan försökt övertyga mig själv att visst blev det bättre.

Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Albert sade ”Det man kan mäta är inte viktigt och det viktiga kan inte mätas”

MvH
Peter

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2009-02-25 12:55

Jag kan faktiskt.se intyga att vibrationer kan vara skadliga för apparater. Och det utan blind test 8)

Fast det är klart att placera sitt försteg på den stora baslådan och sen spela högt för att sen inse att shit där gick försteget i golvet varpå chassiet blev skevt och kortslöt något roligt och så var det slut på den sagan. Ja då hjälper det kanske inte med dyra vibrationsminskande fötter?
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-02-25 13:30

dwain1 skrev:Fast det är klart att placera sitt försteg på den stora baslådan och sen spela högt för att sen inse att shit där gick försteget i golvet varpå chassiet blev skevt och kortslöt något roligt och så var det slut på den sagan. Ja då hjälper det kanske inte med dyra vibrationsminskande fötter?

Orsak:
För liten och lätt baslåda.
Lösning:
Skaffa fler och större baslådor.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-02-25 13:43

Våra produkter genomgår många lyssningstester i många olika anlägningar dels av mig själv och dels av ett tiotal utvalda kritiska musikälskare. Ingenting släpps på marknaden utan att det verkligen presterar en förbättring.

Vore ju kul att se hur många av produkterna som ger något resultat i kontrolerade lyssningstester. I öppna tester så kan man få folk att höra skillnad på vad som helst, även fast man egentligen inte ändrat något. Särskilt "kritiska musikälskare" brukar lätt kunna höra skillnad på ljudet för minsta småsak, eller ingenting. Kunskapen om persception brukar också vara starkt begränsad liskom intresset att lära därom. Skulle ta kol på hela hobbyn, ju.

Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Albert sade ”Det man kan mäta är inte viktigt och det viktiga kan inte mätas”

Albert vem då? Alfonso?

Detta har gett oss ganska stor erfarenhet av att tänka i andra banor. Att se problemen, analysera dem och angripa från en annan vinkel.

Finns en bok om en karl som vigde sitt liv åt samma sak; Don Quijote.
Ja, nu överdrev jag lite. Men magnetism och vibrationer är normalt icke-problem för HiFi i hemmiljö. Vibrationer kan ställa till det vid avspelning av vinyl om man har en mindre lyckad grammofonkonstruktion, men då är det bättre att skaffa en riktig skivspelare. Också en del rörförstärkare kan uppvisa känslighet för mikrofoni. Lösning: Byt försträakre till en som inte är känslig.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-02-25 13:49

Max_Headroom skrev:... Men magnetism och vibrationer är normalt icke-problem för HiFi i hemmiljö.

Mjae, säg inte det. De däringa elektronerna som far fram överallt är ena små rackare och det behövs inte mycket för att peta på dom...

/ B

Användarvisningsbild
pickuppen

entreq

Inläggav pickuppen » 2009-02-25 13:54

företags hemligheter...?

Användarvisningsbild
pickuppen

Inläggav pickuppen » 2009-02-25 14:09

hur många har testat hemma på sin egen hi fi och hört???

Användarvisningsbild
Supernollan

Inläggav Supernollan » 2009-02-25 14:19

Tog mig friheten att skriva om företagspresentationen lite:

Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och därmed ter det sig helt naturligt att ägna sig åt bondfångeri. Inte sådant bondfångeri vi ser på TV då, jag är inte homosexuell. Hursomhelst, naturen följer ibland fysikens lagar och sätter inte alltid design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi inte sätta oss över men vi kan däremot modifiera de.

Musik och ljudåtergivning har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 2 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av anläggningar och redan sen min första anläggning, en iPod inköpt den 1 April 2006, har jag strävat att få så bra ljud som möjligt. Det tog faktiskt ett år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar mina sinnen blev det riktigt kul med Hi-Fi

...

Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som inte påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Kalle sade ”En trasig tumstock kan man inte mäta med”
Senast redigerad av Supernollan 2009-02-25 14:24, redigerad totalt 1 gång.
B&W 804S, Velodyne DD18, Denon AVR-4306, Rotel RB-1080, Asus Essence ST.

/Ageve

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi