Useful-Idiot skrev:..är intresserad av 2 st element.
Om någon annan i Umeå skall ha element så kan vi ju dela på frakten.
-Andreas
Vi tar det då.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Status: Beställning öppen flera veckor till.
Ni måste meddela mig hur ni tänkt få elementen!
Så här ser listan ut nu:
DIRAVI skrev:Alexi skrev:Status: Beställning öppen flera veckor till.
Ni måste meddela mig hur ni tänkt få elementen!
Så här ser listan ut nu:
Jag finns inte med på listan
Förmodar att det är för att jag ej angivit vart jag vill ha dem.
Jag vill ha 6st, skickade till umeå.
Finns tydligen fler som vill ha dem till Umeå, så det borde gå att sammordna frakt.
Alexi skrev:Jag skickade igår iväg ett par Sentec PA-9:or och det vägde precis under 10kg och det kostade 186kr i porto och då ingick sms-avisering. Så jag tror inte fraktkostnaderna behöver bli så stora.
Det kan mycket väl stämma, jag brukar plocka in listan i Excel då och då för att kolla den, just för jag uppdaterar den så ofta och kan ha missat att uppdatera totalen någon gång.slockna skrev:Alexi, kalla mig gärna kontrollfriik, men jag fick det till 1119 st enligt listan där![]()
Är det piotr som fattas siffra på ?
Nja 165kkr är för liten summa för att skattemyndigheten ska bry sig. Desutom kommer jag inte göra någon vinst på det hela så jag ser inte något olagligt i det hela heller. Till och med bankräntan är så låg nu att den korta tiden pengarna kommer ligga på mitt konto knappast kommer hinna generera mer än ören.Svante skrev:Några tankar som slår mig med detta...
150*1100=165000:- Det är inte jättelite pengar.
Det är en ganska stor risk som någon tar. Vad händer om folk hoppar av, vem sitter med skägget i brevlådan då?
Och vad händer om skattemyndigheten kommer och vill ha moms, vem betalar den? Det borde iofs vara inräknat i de 150 kronorna, men är det gruppköpssamordnaren som betalar in det? Och i sådana fall, är gruppköpet att betrakta som affärsverksamhet, bör gruppköpssamordnaren ha en firma?
Hur funkar sånt här?
...eller är det kanske dumt av mig att fråga?
Mich skrev:Gör vi köpet med ett Danskt företag eller med ett i Kina?
Alexi skrev:Jag har kollat och överskott efter avdrag av egenavgifter + schablonavdrag på 5000kr, ska deklareras som inkomst av hobbyverksamhet, så jag känner mig lugn
Ja biodlare, djuruppfödare osv.Svante skrev:Alexi skrev:Jag har kollat och överskott efter avdrag av egenavgifter + schablonavdrag på 5000kr, ska deklareras som inkomst av hobbyverksamhet, så jag känner mig lugn
Ok, som biodlarna har det då.
Ja biodlare, djuruppfödare osv.[/quote]Alexi skrev:
Ok, som biodlarna har det då.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 256 gäster