Moderator: Redaktörer
johanrohm skrev:Jo, det är ju sant. Men till sist så ska du ju ändå lyssna på grejorna.
Max_Headroom skrev: Inte alls. Tag till exempel trefas växelström. Det uppfanns av Nikolas Tesla, med utrymme för felstavning. Knappt någon begrep vad han höll på med, då, och dom flesta gör det väl fortfarande inte.
Men, jag menar att han hade full kontroll på vad han gjorde. Han förstod hur det fungerade och hur man kunde göra. Och så byggde han sida maskiner som förändrade världen. Ett exempel bara...
johanrohm skrev:Jag efterlyste saklig kritik när det gällde det fysikaliska redan på trådens första sida.
johanrohm skrev:subjektivisten skrevJo, men det ändrar ju fortfarande INTE på dom fysiska lagarna.
Vill du bli lurad eller?johanrohm skrev:Kom igen nu!
Kritisera på ett sakligt (vetenskapligt) sätt.
Jag efterlyste saklig kritik när det gällde det fysikaliska redan på trådens första sida.
johanrohm skrev:Var någonstans får du det till att jag är intresserad av deras kablar?
Var vänlig och visa det snarast!
Max_Headroom skrev: Tag till exempel trefas växelström. Det uppfanns av Nikolas Tesla
johanrohm skrev:Jag begriper inte hur du resonerar ikväll, subjektivisten.
Jag är inte intresserad av vare sig dina eller tidigare omnämnt företags kablar.
Vill du förklara var du har fått det ifrån?
Andren skrev:I mitt sista inlägg står det en liten smula iafjohanrohm skrev:subjektivisten skrevJo, men det ändrar ju fortfarande INTE på dom fysiska lagarna.
Vill du bli lurad eller?johanrohm skrev:Kom igen nu!
Kritisera på ett sakligt (vetenskapligt) sätt.
Jag efterlyste saklig kritik när det gällde det fysikaliska redan på trådens första sida.
subjektivisten skrev:johanrohm skrev:Jag begriper inte hur du resonerar ikväll, subjektivisten.
Jag är inte intresserad av vare sig dina eller tidigare omnämnt företags kablar.
Vill du förklara var du har fått det ifrån?
Resonemanget går ut på att jag erbjuder en kabel och skriver total nonsens varför den är bättre än andra kablar, ungefär samma som trådämnet. Då var det interessant och se om du anser det är en vettig produkt, även med dom mycket bristfälliga förklaringarna varför den är bra.

Supernollan skrev:Tillverkade några Knutballz efter rekommendation här:
http://www.nathanmarciniak.com/elemental/
Tillverkaren av ursprungsprodukten har en teori om hur de fungerar, jag har en annan, och det
bästa av allt är att ingen här kan påstå att jag har fel - utan att testa den först![]()
Som vi alla vet omges högtalarelement av ett magnetfält som påverkar molekylernas gravitation
i kringsvävande syreatomer. Många tillverkare har försökt lösa problemet men ingen har lyckats fullt.
Därför är det extra kul för mig att introducera Knutballz på den svenska marknaden. Det är en unik
produkt med banbrytande teknologi, utvecklat vid Universitetet i Strahskov. Tack vare sin speciellt
utvalda stenkula, slipad till perfektion av tibetanska munkar, kan Knutballz återställa syreatomernas
funktion och därmed reducera effekten av magnetfälten. Följden blir en mer avslappnad ljudbild
med bättre dynamik och där det tysta verkligen är helt tyst. Detta är en produkt som verkligen
måste upplevas.
Priset är 2995kr per styck. För beställning, skicka ett PM till mig.
Goldfinger skrev:Var placerar man den?
KarlXII skrev:Aha. Du trollar alltså.
Imponerande.
petersteindl skrev:Magnuz skrev:petersteindl skrev:Det går alldeles utmärkt att med blindtest styrka att det inte finns skillnader med eller utan eddie curent förutsatt att det inte finns skillnader.
Petitessanmärkning, men vi är nog rätt många som hävdar att det inte går att styrka, åtminstone inte generellt. Skillnader kan ju finnas utan att man vid ett givet tillfälle lyckas detektera dem.
Jag förstår vad du vill ha sagt, men jag har en helt annan uppfattning. Jag anser att det där med att bevisa eller styrka att saker fungerar generellt i all oändlighet är något som man bör kasta på soptippen. Lyckas man inte detektera någon skillnad vid givet tillfälle under BT så finns det ingen skillnad vid det givna tillfället. Vad betyder det? Jo då måste man dra en hållbar slutsats av sina iakttagelser – tills nästa hållbara slutsats kan dras av kommande iakttagelser och därmed ersätta den gamla.
Och jag anser att det otvetydigt skall redovisas såsom att ingen skillnad detekterades och till följd därav drar man slutsatsen att ingen skillnad finns. Punkt.
Det andra alternativet vore att säga att ingen skillnad detekterades och därför drar man slutsatsen att skillnad finns(vilket är en falsk utsaga)
Supernollan skrev:Tillverkade några Knutballz efter rekommendation här:
http://www.nathanmarciniak.com/elemental/
Tillverkaren av ursprungsprodukten har en teori om hur de fungerar, jag har en annan, och det
bästa av allt är att ingen här kan påstå att jag har fel - utan att testa den först![]()
Som vi alla vet omges högtalarelement av ett magnetfält som påverkar molekylernas gravitation
i kringsvävande syreatomer. Många tillverkare har försökt lösa problemet men ingen har lyckats fullt ut.
Därför är det extra kul för mig att introducera Knutballz på den svenska marknaden. Det är en unik
produkt med banbrytande teknologi, utvecklad vid Universitetet i Strahskov. Tack vare sin speciellt
utvalda stenkula, slipad till perfektion av tibetanska munkar, kan Knutballz återställa syreatomernas
funktion och därmed reducera effekten av magnetfälten. Följden blir en mer avslappnad ljudbild
med bättre dynamik och där det tysta verkligen är helt tyst. Detta är en produkt som verkligen
måste upplevas.
Priset är 2995kr per styck. För beställning, skicka ett PM till mig.
DIRAVI skrev:petersteindl skrev:Magnuz skrev:petersteindl skrev:Det går alldeles utmärkt att med blindtest styrka att det inte finns skillnader med eller utan eddie curent förutsatt att det inte finns skillnader.
Petitessanmärkning, men vi är nog rätt många som hävdar att det inte går att styrka, åtminstone inte generellt. Skillnader kan ju finnas utan att man vid ett givet tillfälle lyckas detektera dem.
Jag förstår vad du vill ha sagt, men jag har en helt annan uppfattning. Jag anser att det där med att bevisa eller styrka att saker fungerar generellt i all oändlighet är något som man bör kasta på soptippen. Lyckas man inte detektera någon skillnad vid givet tillfälle under BT så finns det ingen skillnad vid det givna tillfället. Vad betyder det? Jo då måste man dra en hållbar slutsats av sina iakttagelser – tills nästa hållbara slutsats kan dras av kommande iakttagelser och därmed ersätta den gamla.
Och jag anser att det otvetydigt skall redovisas såsom att ingen skillnad detekterades och till följd därav drar man slutsatsen att ingen skillnad finns. Punkt.
Det andra alternativet vore att säga att ingen skillnad detekterades och därför drar man slutsatsen att skillnad finns(vilket är en falsk utsaga)
Eller så detekterar jag ingen skilnad, och hävdar att det därmed inte finns någon skilnad.
Så hävdar försäljaren att han samt fristående jornalister detekterar skilnad, och det därför är mina öron/anläggning som inte är bra nog.
MrUncool skrev:Tydligen så marknadför Hifi&Musik Entreqs produkter ännu en gång:
"Hifi & Musik har i senaste numret en test av Entreqs magiska Crossword signalkabel och högtalarkabel. I sammanfattningen skriver de som styrkor: avsevärt förbättrad (mikro) dynamik, perspektiv egenskaperna och ljudet överlag.
Det de var mest lyriska över var hur pass mycket jordsystemet förbättrade ljudet. Det blev mycket lättare att höra tystnaden mellan tonerna.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Aha. Du trollar alltså.
Imponerande.
Vart någonstans trollar jag?
petersteindl skrev:På vilka grunder menar du att Hifi & Musik skulle ha större trovärdighet än LTS och MoLT?
Hum skrev:Jag anser att anslutningar till högtalare osv har gått folk på hjärnan. Anslutningarna till min elektrostat-låda är enl. mitt tycke för liten koppararia men som sagt det låter bra nog.
Har bytat kablar hit och dit under årens lopp till högtalare och aldrig märkt någon skillnad.
Ni tror väl jag är döv?
Användare som besöker denna kategori: jonasp och 23 gäster