Mina högst subjektiva intryck följer:
Först lyssnade vi lite snabbt på piP som jag hört förut i många olika uppställningar (bra och dåliga). Här lät dem mycket trevligt med lagom dämpning bakom. Jag tycker dock att efterklangen i pinvinlakrits rum är för lång, det gör att det blir mer att "lyssna på högtalarna" än att lyssna på inspelningen.
Vi var väl primärt där för basåtergivningen så det blev en hel del basrika inspelningar även om jag lyckades flika in någon opera-aria i mitten.
Sedan blev det i14 + pX-4 och pX-2.
pX-4 lät rätt lite bumligt tyckte jag, det verkade lite som att de var för högt uppskruvade i delningsfiltret (för min smak) och det lät resonant nånstans runt 45Hz (gissning, rummets fel iaf). Det verkade vara den av Torbod's moduler som stod i hörnet som aktiverade resonansen mest elakt för det blev i mina öron finare återgivning när den kopplades ur och vi gick ner på pX-2.
Sedan var det dags för pi60, och de lät ju helt otroligt fint som vanligt, det är svårt att få den högtalaren att låta illa. Basen var klart slankare än med pX-2 vilket ökar på min misstanke om att delningsfiltret borde justeras (det är bara inskruvat på fri hand av pingvinlaktrits just nu).
Sedan körde vi igång bs60 (trodde vi), utlåtandena var ungefär "hmm", "låter som pi60", "låter trevligt", "*mummel*" och vi tittade lite misstänksamt på bs60-konerna. Det visade sig snart att bs60 inte var inkopplade korrekt.
Efter omkoppling så blev det en del skillnad, det lät enligt mig betydligt bättre än med pX-2 (men reserverar mig för att det går att justera in pX-2 bättre i filtret). Obesvärat och fint även på hög volym i mycket krävande dynamiska partier i orkesterinspelningar som pingvinlaktrits skickade in i CD-spelaren. Jag tycker att bs60 verkar vara ett bra val för mig, frågan är bara om jag kan placera dem i mitt rum enligt instruktionerna, jag får ta och mäta lite...
Vi lyssnade sist på pingvinlaktrits temporära datoranläggning med 2xA2 och en låda med pP ellement i. Det lät helt otroligt bra för att vara en så pass liten anläggning, mycket imponerande.
Mycket bra upplevelse överlag, trevligt sällskap och mycket ino-snack
Nu när jag är hemma igen tycker jag att det är skönt att jag har det rum jag har, det pingvinlaktrits har är ganska rejält mycket sämre på de flesta punkter jag kan komma på (återgivningen i den nedersta oktaven 20-40Hz är dock klart bättre hos pingvinlaktrits).