Dragonforce på Tyrol i går

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Piotr

Dragonforce på Tyrol i går

Inläggav Piotr » 2009-03-01 19:55

Jisses vilken bra konsert. Bra musik, bra ljud, underhållande med mycket humor.

Hade som vanligt med mig proppar men behövde inte använda dom under stora delar av spelningen och det var lätt förvånande med tanke på musiktypen. Helt uppenbarligen hade dom kunniga ljudtekniker med då ljudet höll god klanglig kvalitet också. Stod man i bakänden av lokalen behövdes inte proppar alls i princip.

Lyssnar man på dessa gitarrfantomer på skiva så undrar man hur dom kan spela så snabbt och man tror nästan att det är fejkat men det var precis lika snabbt live. Killarna bjöd på sig själva, retades med varandra, uppvisade en stor portion självdistans och bjöd på en riktigt underhällande stund utöver att musiken som sådan var bra.

En av de bästa musikupplevelserna jag varit med om och sitter här alldeles upprymd fortfarande. :D Gåshud under stora delar av konserten behövs väl kanske inte tilläggas.

Dragonforce är trots sitt lite löjliga namn och texter det för mig viktigaste tillskottet på hårdrocksarenan på kanske 15 år eller något sånt.

Tack för att du tog dig tid att läsa så här långt, kände för av skriva av mig lite! :)

/Peter

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2009-03-05 19:33

Tack för att du tog dig tid att läsa så här långt

Med stor möda lyckades jag ta mig igenom texten..... ;)

Kul att det var en lyckad konsert!

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2009-03-05 22:04

:D

Ja hittade jag den kvalitén skulle jag gå på konsert minst en gång i veckan!

p.s. å tack för att du läste.. :lol:

/Peter

Återgå till Musikstugan