EngelholmAudio skrev:En 5000kr förstärkare med betyg 5 - är den bättre än en betyg 2-förstärkare för 8000kr?
LTS, ja. Hifi&Musik - troligtvis inte, men kanske.
Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:En 5000kr förstärkare med betyg 5 - är den bättre än en betyg 2-förstärkare för 8000kr?
Rydberg skrev:Det är väl inte en dum jämförelse alls? Den primära jämförelsefaktorn är ju naturligtvis prestanda och prestanda har ju inget med pris att göra.
Vad är bäst? Superprestanda till superhögt pris eller skitprestanda till skitlågt pris? I min värld en helt irrelevant jämförelse, prestand bör mätas mot prestanda och det är prestanda som är relevant när man väljer prylar. Sen att en pryl med hög prestand inte behöver vara dyr är ju en helt annan fråga
JockScott skrev:Vem pratar om skitprestanda och skitlåga priser, vad har de för relevans i detta?
Betyg 1 kanske är bäst!Nattlorden skrev:LTS, ja. Hifi&Musik - troligtvis inte, men kanske.EngelholmAudio skrev:En 5000kr förstärkare med betyg 5 - är den bättre än en betyg 2-förstärkare för 8000kr?
Nattlorden skrev:JockScott - mest prestanda för given summa och pris/prestanda är ju inte samma sak - det är väl mest det vi vill förtydliga.
Birger skrev:Glömmer aldrig nåt danskt märke (Holfi?) som körde med träsidor och lät grumligt. Hur kul och snyggt är det?![]()
JockScott skrev:Nattlorden skrev:JockScott - mest prestanda för given summa och pris/prestanda är ju inte samma sak - det är väl mest det vi vill förtydliga.
Prestanda är prestanda
pris är pris
Ingen tvekan om detta...de hänger som sagt ihop för de flesta.
Rydberg skrev:JockScott skrev:Vem pratar om skitprestanda och skitlåga priser, vad har de för relevans i detta?
För att de skulle ge samma kvot såklart, ska man förklara nått så folk förstår vad man menar är det ett bra grepp att ta till ytterligheter, i detta fallet verkade dock inte ens det räcka.
JockScott skrev:Rydberg skrev:JockScott skrev:Vem pratar om skitprestanda och skitlåga priser, vad har de för relevans i detta?
För att de skulle ge samma kvot såklart, ska man förklara nått så folk förstår vad man menar är det ett bra grepp att ta till ytterligheter, i detta fallet verkade dock inte ens det räcka.
Jag ber om ursäkt Rydberg att jag inte är lika duktig som dig, jag har redan lämnat universitetslivet och säkert glömt en del därifrån också...
Rydberg skrev:JockScott skrev:Rydberg skrev:JockScott skrev:Vem pratar om skitprestanda och skitlåga priser, vad har de för relevans i detta?
Jag ber om ursäkt Rydberg att jag inte är lika duktig som dig, jag har redan lämnat universitetslivet och säkert glömt en del därifrån också...
Suck.....när började diskussionen om pris och prestand bli personlig för dig?![]()
rqu - Pioneeren och Harmony:n tycker jag är snygga. Rotel Michi har väl också jättesnyggt med trä?
Användare som besöker denna kategori: Bill50x och 31 gäster