Moderator: Redaktörer
Mich skrev:Jord dragningen är inte riktigt optimal, t.ex. så delar signal jord och laddström till stora kondingarna koppar bana.
PS. Hoppas jag inte upplevs grinig, utan ville bara delge mina kommentarer efter en snabb titt.
//Michael
ollebolle skrev:
När jag tänker efter så har jag faktiskt tid att hålla i ett gruppköp...
Jag ska fundera på saken
peranders skrev:Du behöver 5-8 VA max. Troligen räcker det med 2-3 VA om det handlar om att driva en eller två OPA2134.
ollebolle skrev:Alltså det gällde den balanserade versionen som bullit har caddat på förra sidan...
Det jag byggde nu var en vanlig obalanserad som är lite enklare och jag lyckades klämma in allt på ett lager.
Jag tror jag ska försöka etsa även dubbellagers-varianten själv...
Enda problemet är att jag inte får någon genomplätering då, så man får löda vissa komponenter både på undersidan och ovansidan.
Det går ju bra, men det blir lite pilligt på en sockel till en opamp... Fast jag tror att det går!
Det är väl bruset som skiljer sig åt. LT är ju finlirare varianter av LM. LM är standard typen. Senaste designen jag gjorde valde jag 78/79. Hittade ett fabrikat som specade lågt brus, vet inte om det stämmer dock. Verkar vara lite skillnader mellan fabrikat. Sedan är ju frågan om detta brus påverkar konstruktionen.RogerGustavsson skrev:Ni kör med 7812/7912 för stabiliseringen medans det i nästan alla sammanhang nämns att t.ex. LM317/337 eller LT317/337 är mycket "bättre". Hur är det egentligen?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 244 gäster