LTS - marknadsföringskampanj

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

LTS - marknadsföringskampanj

Inläggav Flint » 2004-11-11 14:22

Jag har ett förslag på hur LTS:s tveksamma utstrålning skulle kunna förbättras. Nu uppfattas LTS-folket av många som pedantiska mätnissar som bara vill briljera med kvasivetenskapliga floskler och trenduttryck.
"Musik, nä, nä. Kom inte här och kom. Här snackar vi mätvärden. Utan perfektion kan det inte låta. Föresten, vem bryr sig hur det låter. Flum och fäbostamp, fy för den lede..."
Jag föreslår att LTS anlitar Bill50x att leda en LTS-policyförbättrarkampanj. Jag är övertygad om att han skulle kunna uträtta underverk. Han skulle kunna återskapa förtroendet för er och återinföra såna saker som musik och sunt förnuft i balansen mellan teknik och musik.

LTS. ta det som konstruktiv kritik. Ni behöver en uppryckning.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2004-11-11 14:31

jag skulle nog vilja säga att de flesta LTS:are är extremt musikintresserade..

Tråkigt om folk tror nått annat.
är såklart inget fel o vara intresserad enbart av teknik, men
jag tror inte så är fallet hos majoriteten av medlemmarna.
Kan inte komma på en enda faktiskt!

:?

Sen finns det ju också LTS:are som äger rörprylar och konstiga horn och elektrostathögtalare... det är ju en helskön soppa av olika sinnade individer !

ta mig till exempel, jag som har en TacT, älskar JBL.. och är ovettigt musikintresserad... och dessutom pryltokig. samtidigt som jag förespråkar låg distorsion (helst ingen alls) och förödmjukande högtryckskapacitet när det gäller starkt ljud.

alla ni ikkeLTS:are skulle vara med på ett LTS möte där alla får räcka upp handen och berätta mer om sig själva.

bara för vi har medlemmar som är ena riktiga einsteins, betyder inte det att dessa motsvarar en hel förening.

:D

LTS är ju en förening för intresserade av musik och ljudteknik, ett ganska brett spektrum !!
NN

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2004-11-11 14:36

Den som tar sig tid att bekanta sig med föreningen, läsa vår tidning, besöka oss på möten eller mässor eller helt enkelt höra av sig via telefon eller e-post upptäcker snabbt att det är musiken som står i centrum. Jag har varit med i föreningen sedan 1994 och känner inte för ett ögonblick igen din beskrivning.

Flint, har du inget vettigare att göra om dagarna än att spy galla över LTS? Du kanske skulle må bra av av skruva lite mer på sonens elgura? Hantverk är avkopplande, tro mig! Själv mår jag t ex alldeles ypperligt när jag nu färdigställer mitt nya ljudrum.

Jag ska vara konstruktiv: hör av dig nästa gång du är i Stockholmsområdet så tar vi en fika så kan jag berätta för dig om föreningen och grunderna för den - och om mitt stora musikintresse! Du kan börja med att läsa de alldeles utmärkta och trevligt formulerade artiklarna på www.lts.a.se.

Med vänlig hälsning

Pekka, LTS-ordförande som tackar Flint och andra för gratisreklamen
Senast redigerad av PekkaJohansson 2004-11-11 15:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-11-11 14:58

"Nu uppfattas LTS-folket av många som pedantiska mätnissar som bara vill briljera med kvasivetenskapliga floskler och trenduttryck."

Ja, så är det nog. Men uppfattningen bygger inte på LTS verksamhet, utan vad diverse personer, som inte är med eller läser MoLt, tror. Min uppfattning är: Väldigt lite mätningar, dom flesta LTSare verkar sky dom som pesten. Och jag håller med. Jag har bara mätt lite på mina högtalare för att se om jag lyckats bygga dom som det var tänkt. Den tiden mätningen tog hade jag gärna använt till annat, men man måste ju kolla upp saker och ting ibland.

Problemet både för LTS och allt som inte är LTS är följande:

Inom LTS diskuterar man återgivning. Ett begrepp som inom den komersiella HiFi-pressen och branchen i allmänhet, verkar vara i det närmaste okänt. Och många av dom som vet vad det innebär anser att det är något fult, som skall bekämpas.
En annan sak är att LTS då och då hävdar att dyrt inte alls är det samma som bra, och det det finns riktigt bra, billiga produkter. Det här retar ju naturligtvis upp folk som lever på att sälja dyra, undermåliga produkter och/eller folk som köpt dylika produkter och inte vill stå och se att dom blivit lurade.

LTS - för god återgivning
HiFi-pressen (där dom flesta hämtar sin "information") - Det finns inget rätt ljud. Tycker du det låter bra är det bra.

Saken är dock, att "låter bra" inte är liktydigt med "god återgivning" vilket många varken kan eller vill förstå.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-11-11 15:08

Ett fullödigt inlägg av högsta klass Max :)

Äntligen !
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Re: LTS - marknadsföringskampanj

Inläggav DQ-20 » 2004-11-11 15:43

Flint skrev:Jag har ett förslag på hur LTS:s tveksamma utstrålning skulle kunna förbättras. Nu uppfattas LTS-folket av många som pedantiska mätnissar som bara vill briljera med kvasivetenskapliga floskler och trenduttryck.
"Musik, nä, nä. Kom inte här och kom. Här snackar vi mätvärden. Utan perfektion kan det inte låta. Föresten, vem bryr sig hur det låter. Flum och fäbostamp, fy för den lede..."
Jag föreslår att LTS anlitar Bill50x att leda en LTS-policyförbättrarkampanj. Jag är övertygad om att han skulle kunna uträtta underverk. Han skulle kunna återskapa förtroendet för er och återinföra såna saker som musik och sunt förnuft i balansen mellan teknik och musik.

LTS. ta det som konstruktiv kritik. Ni behöver en uppryckning.

Som medlem får man ju hoppas att ovanstående inte tas som konstruktiv kritik, eftersom det är varken eller. Varken konstruktiv eller kritik av något i sinnevärlden förkommande alltså. Vad gäller Bill50x så vet jag inte om han ens själv skulle tycka det var en så bra idé med tanke på den hårda ordväxling som ägde rum sist det begav sig. Att jag sedan inte förstår vad ordet policy har med detta att göra kan kanske kvitta. Däremot är jag mycket intresserad av att få höra lite kvasivetenskapliga floskler. Jag menar, vem vill inte briljera?

/D
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2004-11-11 15:56

jag har varit med i lts i över 10 år men endast för molts ljudteknikartiklar, musik får man dock leta på annat håll
Bikinitider

Maarten

Inläggav Maarten » 2004-11-11 16:03

Väldigt bra inlägg max Headroom!

Annars förstår jag anledningen till Flint's inlägg, eftersom den speglar en syn som finns representerad och man (jag) har då undrat var den kommer ifrån?!!

För ca 2,5 år sedan utgick jag från hypotesen att LTS faktiskt hade en mindre del i orsaken till denna syn och polarisering i 'HiFi-samhället' (och att andra människor hade sin 'skuld' eller ovilja till förståelse).
LTS potentiella skuld gissade jag kunde vara bristande kommunikation utåt och svårighet att riktigt förstå omvärlden, på flera olika plan. Därför försökte jag skriva t ex artikeln om F/E-lyssning och LTS-FAQ, för att överbrygga den chimära klyftan och försöka kommunicera utåt, men även som ett sorts experiment för att se om min hypotes var riktig.

Så här i efterhand tycker jag nog att jag både hade rätt och fel. Jag vet att jag hade mail-kontakt för 2,5år sedan med Ingvar Öhman just angående detta. Han trodde inte att det skulle göra någon skillnad (om jag fattade honom rätt).
Jag menade inte att försöka nå de mest antagonistiska människorna, bara att försöka minimera grunden för skitsnack och felaktiga påståenden genom att presentera nyanserade, ickedömande och 'objektiva' beskrivningar av filosofi och redskap mm. Lustigt nog har antagligen artiklarna blivit tolkade genom samma filter som förut..... Eller har jag fel?

Jag kan också konstatera att de flesta LTS'are verkar vara väldigt intresserade av musik, varför nidbilden stämmer riktigt dåligt. Men det upptäcker man ju först när man umgås....

Eller vad tycker du Flint? Jag är nyfiken på vad du tycker! Det är bara du och andra som kan spegla i huruvida det som tex står på hemsidan är (fyll i lämpligt adjektiv)..., ja vad det nu är!
Senast redigerad av Maarten 2004-11-11 16:46, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-11-11 16:06

Inom LTS diskuterar man återgivning. Ett begrepp som inom den komersiella HiFi-pressen och branchen i allmänhet, verkar vara i det närmaste okänt. Och många av dom som vet vad det innebär anser att det är något fult, som skall bekämpas.
En annan sak är att LTS då och då hävdar att dyrt inte alls är det samma som bra, och det det finns riktigt bra, billiga produkter. Det här retar ju naturligtvis upp folk som lever på att sälja dyra, undermåliga produkter och/eller folk som köpt dylika produkter och inte vill stå och se att dom blivit lurade.

Man får inte dra LTS över en kam.....men åt andra hållet funkar det tydligen fint :roll:

// Jonas

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-11 16:08

Hejsan,

Jag tror att den åsikt som Flint nästan kariktireserar kring kan stämma in hos vissa hifientusiaster. Hur stor andel det är vet jag inte, men helt klart anser jag den vara betydande. LTS har helt klart sina anhängare och medlemmar men också en betydande grupp människor som anser LTS syssla med akademiska hårklyverier med fokus långt borta från de känslorna dom själva förknippar med "sitt hifiintresse".

Det som förvånar mig är att få, om ens någon, skriver rätt ut - detta är ett problem vi har och vi jobbar såhär ---- för att försöka nå ut med vad vi egentligen gör, står för och vill.

Jag menar - åsikten från Flint måhända vara överdriven men den är defacto ändå en realitet och många är av den åsikten. Och att då ordföranden skall ta en fika med alla (!) som inte är med är ju en suverän gest om än att det blir väldigt mycket kaffe för ordföranden om alla skall få denna behandling.

Det förvånar mig också att LTS är förvånad över att LTS uppfattas som LTS uppfattas (sätt betyg på den meningen, svensketläraren :oops: ).

MaxHeadroom:
Förstår din förklaring och distinktion. Hifipressen vill nog hellre prata om musikåtergivning, vilket jag känner är helt OK och rätt även det. :)
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-11 16:14

Max,

Du generaliserar något alldeles extremt. Glöm inte att Stereophile är den enda blaskan i hela världen (rätta mig om jag har fel), som faktiskt redovisar hyfsat kompletta mätadata! 8O 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2004-11-11 16:21

Kaffe e gott - särskilt med mjölk i och med en god kanelbulle till...

Den som vill kan enkelt att ta reda på hur LTS ser på ljudåtergivning, bl a tack vare Mårtens artiklar på vår hemsida. Därför känns dessa ständiga spekulationer överflödiga.

Jag har säkert skrivit hundra gånger om varför ett stort musikintresse leder till att man föredrar god ljudåtergivning. Jag har dragit paralleller till den tidiga hifi-hobbyn då man ofta kombinerade lyssningsintresset med egen inspelningsverksamhet - och jämförde med verkligheten - "high fidelity"!. Jag har förklarat att man kan uppskatta musik som kommer från en enkel klockradio, men att upplevelsen blir mycket starkare med god återgivning. Många LTS:are har mycket grundläggande tekniska kunskaper - så även jag själv. Ändå detta eviga tjat om mäthysteri.

Den som inte vill närma sig vår förening med öppet sinne och nyfikenhet är förmodligen inte heller intresserad av att samtala eller fika, utan trivs nog bäst i sin skyttegrav. Då spar jag dessutom min något kaffekänsliga mage...

Jag berättar gärna om min och andras drivkraft och om mina erfarenheter av tio år i föreningen. Förhoppningsvis kan det signalera att den genomsnittlige LTS-medlemmen varken är hemlig, tekniknörd eller världsfrånvänd. Mycket mer kan jag nog inte göra - särskilt inte gentemot de rabiata. Men visst - ju fler mötesplatser, desto bättre. Därför uppskattar vi mycket t ex Sladds inbjudan till Arken-mässan, trots att vi inte alltid delar samma ideal vad gäller vår ljudhobby.

Pekka
Senast redigerad av PekkaJohansson 2004-11-11 16:29, redigerad totalt 1 gång.

Maarten

Inläggav Maarten » 2004-11-11 16:24

F-n, Morello har nog rätt... Och jag som tyckte Max inlägg var bra men jag läste inte allt så noga. Nu är ju en sådan generalisering ett bra exempel på vad jag velat undvika och som jag nu själv har varit delaktig i... :oops:

Det andra som Max skrev var annars bra.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-11 16:25

PekkaJohansson skrev:Kaffe e gott - särskilt med mjölk i och med en god kanelbulle till...
Det är oerhört enkelt att ta reda på hur LTS ser på ljudåtergivning även för icke medlemmar, bl a tack vare Mårtens artiklar på vår hemsida. Därför känns dessa ständiga spekulationer överflödiga.
Den som inte vill närma sig vår förening med öppet sinne och nyfikenhet är förmodligen inte heller intresserad av att samtala eller fika, utan trivs nog bäst i sin skyttegrav. Då spar jag dessutom min något kaffekänsliga mage...
Jag berättar gärna om min och andras drivkraft och om mina erfarenheter av tio år i föreningen. Förhoppningsvis kan det signalera att den genomsnittlige LTS-medlemmen varken är hemlig, tekniknörd eller världsfrånvänd. Mycket mer kan jag nog inte göra - särskilt inte gentemot de rabiata.Pekka
Låter som vettiga synpunkter men jag tror att du missbedömmer en stor del människor som rabiata eller att trivs allt för väl i sina skyttegravar.

En annan aspekt att ta, kommer jag å tänka på nu, är huvida "World wide domination" är vad man söker. Om det inte är det LTS söker så spelar det ju mindre roll (så länge ingen ta allvarlig skada) om det finns några surmuppar som tycker illa om en förening. :wink:

Men jag hade om jag varit ordförande jobbar på att informera mer och helt säkert jobbat på att utreda frågan "Varför uppfattas vi såhär?" nogsamt.
vänligen
// Pär Engelholm

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-11 16:27

Morello skrev:Max,
Du generaliserar något alldeles extremt. Glöm inte att Stereophile är den enda blaskan i hela världen (rätta mig om jag har fel), som faktiskt redovisar hyfsat kompletta mätadata! 8O 8)
Förstår inte vari generaliseringen ligger!?? Hjälp mig!
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-11 16:28

Kan även tillägga att J. Gordon Holt, som för övrigt grundade S-philen, har reproduktion som ambition, ehuru hans testmetoder kan diskuteras.

Kan för övrigt rekommendera att läsa hans debatt med extremsubjektivisten Art Dudley :lol: :lol:
-Innehar F-skattsedel-

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2004-11-11 16:42

Pär,

Naturligtvis spelar det roll hur en verksamhet uppfattas. Vad jag reagerar över är bara att de argaste kritikerna inte hör till dem som verkar vilja göra sig besväret att ta reda på fakta i målet. Det har också hänt mer än en gång att folk harklat sig och sett förlägna ut när de träffat dessa förhatliga LTS i verkligheten, och upptäckt att de ju faktiskt är riktigt trevliga figurer. Men jag tar med mig dina synpunkter på pedagogiken.

Det finns många och goda argument till varför "god ljudåtergivning" borde vara norm i samhället. Ett exempel är t ex den pågående DAB-utvecklingen, där LTS i sitt remissvar till den statliga utredningen varnat för en alltför låg bithastighet och att man riskerar att låsa fast sig i ett nytt digitalt system som t o m kan bli sämre än det gamla analoga. Vi riskerar historieförfalskning och dålig respekt mot upphovsmännen om vi inte bevarar ljudhändelser så felfritt som möjligt inför framtiden. Alltför få verkar fundera kring dessa aspekter. Likadant är det med övergången till digital bio, där branschen och politikerna snarare ser till skalfördelar och prisbillighet än önskan att behålla, eller helst förbättra, den tekniska kvaliteten.

Om ingen påpekar den usla generella kvaliteten på skivinspelningar, hur ska vi då kunna njuta av fonogram i framtiden? Om ingen påtalar bristen på prisvärd och god ljudåtergivningsutrustning, hur skapar vi då en press på tillverkare att åstadkomma sådan?

Precis som konsumentmakten har pressat fram bättre bilar borde konsumentmakten kunna pressa fram bättre ljudåtergivningsutrustning, till förmån för stora musikupplevelser i hemmet. Det är i alla fall vad som driver mig - förutom glädjen att tillbringa några lördagstimmar då och då i stadens skivbörser och hitta både känt och okänt att ta hem och lyssna på.

Pekka
Senast redigerad av PekkaJohansson 2004-11-11 16:56, redigerad totalt 1 gång.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2004-11-11 16:54

Det som är trevligt är att många av recensenterna hos stereophile kan tycka en produkt låter fantastiskt bra även när den inte mäter helt perfekt.
Det är väl en stor skillnad jämfört med LTS. LTS sågar allt som inte mäter bra.

Därav mycket olika uppfattning om vilka produkter som låter bra (LTS-stereophile). Många av produkterna hos sterophiles rekomenderade produkter (Class A listan) sågas av många LTS:are.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-11 17:01

Callisto,

Du som är fysiker, tycker du att det är förtroendeingivande när tex. Art Dudley på Stereophile hyllar en rörhäck med 30% THD samtidigt som John Atkinsson (som mäter) mer elelr minder avfärdar den som crap? :lol: Kan det inte vara så att Art Dudleyhar extremt taffligt omdömme och helt enkelt inte förmår att detektera den snudd på extrema förfrängningen? :wink: (30% THD måste nog anses vara extremt - även för en distpedal - år 2004)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2004-11-11 17:08

Callisto skrev:Det som är trevligt är att många av recensenterna hos stereophile kan tycka en produkt låter fantastiskt bra även när den inte mäter helt perfekt.
Det är väl en stor skillnad jämfört med LTS. LTS sågar allt som inte mäter bra.

Det är tydigt (och tråkigt) att du inte läst någon recension i LTS officiella organ MoLt. Hade du gjort det så hade du vid det här laget vetat att ditt påstående saknar verklighetsförankring. Jag har under fjorton års tid inte sett en enda recension av en produkt ratats på grund av att den mätt dåligt trots att den låtit bra.

/D
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-11-11 17:09

Morello skrev:Callisto,
Kan det inte vara så att Art Dudleyhar extremt taffligt omdömme och helt enkelt inte förmår att detektera den snudd på extrema förfrängningen?

Det klart att han klarar att detektera förvrängningen. Det är just den han gillar, fast det säger han väl kanske inte.

- Hej allihop, jag heter Art! Jag gillar att lyssna på dist.

Näeeee... Skulle inte tro det.

Morello, förstår du nu varför mitt förtroende för HiFi-pressen är i botten, när man hyllar sådana produkter?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-11 17:18

Jag ifrågasätter inte ditt förtroende för pressen - jag menar bara att det är ganska onyanserat att tala om "den komersiella pressen" utan att berätta specifikt vilken blaska som avses och ännu bättre, vilken skribent som avses.
-Innehar F-skattsedel-

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-11 17:22

PekkaJohansson skrev:Pär,
...den pågående DAB-utvecklingen, där LTS i sitt remissvar till den statliga utredningen varnat för en alltför låg bithastighet och att man riskerar att låsa fast sig i ett nytt digitalt system som t o m kan bli sämre än det gamla analoga. Vi riskerar historieförfalskning och dålig respekt mot upphovsmännen om vi inte bevarar ljudhändelser så felfritt som möjligt inför framtiden. Alltför få verkar fundera kring dessa aspekter. Likadant är det med övergången till digital bio, där branschen och politikerna snarare ser till skalfördelar och prisbillighet än önskan att behålla, eller helst förbättra, den tekniska kvaliteten.Pekka
Klockrent! :D
vänligen
// Pär Engelholm

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2004-11-11 17:37

Morello skrev:Callisto,

Du som är fysiker, tycker du att det är förtroendeingivande när tex. Art Dudley på Stereophile hyllar en rörhäck med 30% THD samtidigt som John Atkinsson (som mäter) mer elelr minder avfärdar den som crap? :lol: Kan det inte vara så att Art Dudleyhar extremt taffligt omdömme och helt enkelt inte förmår att detektera den snudd på extrema förfrängningen? :wink: (30% THD måste nog anses vara extremt - även för en distpedal - år 2004)

Nu tog du ett extremfall Morello 8) . Visst jag håller med dig i exemplet som du redovisar MEN jag menade inte dessa extremfall.
Jag menar mätningar som är liiite sämre än andra som är nästan perfekta men ändå så tycker recensenten att den "sämre mätta" produkten låter bättre, förstå mig rätt. Distorsionen är fortfarande mycket låg alltså :wink: .
Vad jag förstått så ratar många Krell inom LTS vilket rimmar lite illa med Stereophiles omdömmen. Det går och ta fram många fler produkter på liknande sätt.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-11-11 17:37

Jadu, Flint, du vet hur en gryta ska röras... :lol: :lol: :lol:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Maarten

Inläggav Maarten » 2004-11-11 17:43

Callisto skrev:Det som är trevligt är att många av recensenterna hos stereophile kan tycka en produkt låter fantastiskt bra även när den inte mäter helt perfekt.
Det är väl en stor skillnad jämfört med LTS. LTS sågar allt som inte mäter bra....

Du skojar....?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-11 17:46

Callisto,

8) Jo, jag tog ett extremfall. Det kan självklart vara så att apparaten med en smula mer distorsion är bättre på grund av att apparaten med mindre distorsion har andra och större fel osv.
Jag vet inte vad LTS-medlemar tycker och anser om Krell, men vet att både jag och Ingvar Öhman har uttryckt oss i positiva ordalag om det klassiska märket Krell 8)

Som du kanske vet finns det ganska lite för "mätnissen" att hämta i Molt, vilket beror på att lyssning är redaktionens huvudsakliga verktyg för att undersöka apparaternas prestanda. 8)
-Innehar F-skattsedel-

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2004-11-11 17:48

markih skrev:
Det är väl en stor skillnad jämfört med LTS. LTS sågar allt som inte mäter bra....

Du skojar....?

Vad säger LTS om Krell, Wilson högtalare, Martin Logan för att nämna några. Klass A rankade enligt Stereophile men vad jag förstått så tycker många LTS:are (dock inte Morello (Krell) 8) )inte att de är så bra, eller har jag fel?

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-11-11 17:52

Callisto skrev:Vad jag förstått så ratar många Krell inom LTS vilket rimmar lite illa med Stereophiles omdömmen. Det går och ta fram många fler produkter på liknande sätt.

Du slänger ur dig det ena efter det andra som är helt felaktigt.
Jag har hört många positiva saker om Krell från LTS:are, sällan något negativt mer än priset.

Riktig pajkastning av dig som gör mig besviken på dig. :(
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
Kakan

Inläggav Kakan » 2004-11-11 17:57

Callisto,

Jag tror tyvärr att du förenklar det hela genom att uppfatta de enskilda medlemmarnas omdömen som en bild av vad föreningen LTS anser eller tycker.

Medlemmarna i LTS har många olika infallsvinklar och synsätt på återgivning och det skiljer en hel del i vad olika medlemmar tycker "låter bra". Här finns inte någon generell samsyn utan det är individuella preferenser som används.

LTS som förening ger ut en tidning, MoLT, där det redogörs för objektiva tester likväl som enskilda individers musikintresse o s v.

Vad ville jag nu säga.... jo, att lyssna på några medlemmars individuella åsikter ger inte alltid en rättvis bild av en hel förenings synsätt och åsikter. Världen och föreningen är mer mångfacetterad än så :wink:
Kakan - kan ibland...
/ Arne Hellberg

Nästa

Återgå till Generellt om hifi