rikkitikkitavi skrev:Ja biodlare, djuruppfödare osv.Alexi skrev:
Ok, som biodlarna har det då.
biodlare, djuruppfödare, högtalarbyggare, audiofil.
[/quote]
Sluten låda med andra ord.

Moderator: Redaktörer
Xor skrev:Kan vi få någon slags statusrapport? Är det 6 månader till eller veckor vi pratar om? Kanske någon information om varför allt ser ut att stå helt still?
Om vi inte får nån info alls inom kort så hoppar jag av detta gruppköp och importerar ett gäng element själv. Iofs standardutförande och förmodligen dyrare men det vore ju kul att veta att de kommer iaf.
Alexi skrev:Som det står på flera ställen i denna tråd så var det först problem med att få fram en protyp vi är nöjda med, jag vet inte vilken version det är som nu håller på att spelas in för mätning, men så fort vi har en slutgiltig protyp så är kineserna redo, fick jag besked om igår.
Man vill ju inte dra upp förhoppningarna, jag har ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta innan "rätt" prototyp är framtagen, uppmätt och godkänd. Men det har skrivits här även tidigare om prototyperna.Xor skrev:Alexi skrev:Som det står på flera ställen i denna tråd så var det först problem med att få fram en protyp vi är nöjda med, jag vet inte vilken version det är som nu håller på att spelas in för mätning, men så fort vi har en slutgiltig protyp så är kineserna redo, fick jag besked om igår.
Sedär.. nu vet jag att en ny version håller på att spelas in för att sedan kunna mätas på.
Bara denna lilla information gör mig klart mer villig att vänta nu när jag vet att nånting faktiskt händer med gruppköpet!
Det vore kul om du/ni kunde fortsätta meddela vad som händer i denna process så att vi andra deltagare kan känna oss lite delaktiga.
Jag skriver Växjö, än så länge, kanske jag kan överlämna dem till dig i Alvesta också på vägen till Ljungby, vi får se vad som händer.d_anders skrev:Om leveransen blir i sommar så hämtar jag gärna i linköping då jag kommer befinna mig där i närheten. Om leveransen blir vid annat tillfälle så vill jag få de skickade till Växjö om möjligt.
Alexi skrev:Man vill ju inte dra upp förhoppningarna, jag har ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta innan "rätt" prototyp är framtagen, uppmätt och godkänd. Men det har skrivits här även tidigare om prototyperna.
Jag tror inte riktigt ligger i den kultur som råder här på faktiskt att nöja sig med det näst bästa, utan går det att få till det lite bättre utan att det blir dyrare så kommer vi inte ge oss.-Martin- skrev:Tänk om man hade hållit fast vid de element som redan testats. Vad jag förstår var de ganska bra. Då hade vi haft elementen för ett halvår sedan.
När blir det ettårs-jubileum?
Alexi skrev:Jag tror inte riktigt ligger i den kultur som råder här på faktiskt att nöja sig med det näst bästa, utan går det att få till det lite bättre utan att det blir dyrare så kommer vi inte ge oss..
Alexi skrev:Några eller någon av oss inblanda ska inom snar framtid resa till Kina för förhandlingar med nya ägarna och efter det blir det förhoppningsvis en slutgiltig prototyp.
-Martin- skrev:Alexi skrev:Några eller någon av oss inblanda ska inom snar framtid resa till Kina för förhandlingar med nya ägarna och efter det blir det förhoppningsvis en slutgiltig prototyp.
Blir elementen dyrare i slutändan om det ska till resor mm för att få fram en produkt?
Nej den lilla 3"arn är bara ett sidoprojekt vi gör här och har ju egentligen inte med beställarens egentliga avtal och produkter att göra som är huvudsyftet med besöket. 3"arn slinker mer in under fikarasten skulle jag gissa-Martin- skrev:Alexi skrev:Några eller någon av oss inblanda ska inom snar framtid resa till Kina för förhandlingar med nya ägarna och efter det blir det förhoppningsvis en slutgiltig prototyp.
Blir elementen dyrare i slutändan om det ska till resor mm för att få fram en produkt?
Kaffekoppen skrev:Räkna med att priset har stigit en del
Hifikit höjjer snart priset rätt ordentligt på elementen. De har två kvar, och räknar med att priset kommer gå över 400 kronor vid nästa beställning...m_persson79 skrev:Kaffekoppen skrev:Räkna med att priset har stigit en del
Hur mycket då? typ 20% med valutadippen?
Användare som besöker denna kategori: Alikzus och 243 gäster