Eftersom jag är nöjd med mitt stereosystem, vad är egentligen den smartaste lösningen för att införliva denna även i ett surroundsystem? Jag funderar lite på att köpa ett 7.1 försteg eller receiver med "pass through" på frontsystemet och använda dra-1000 som slutsteg på full volym, vad tros om det? Sen tänkte jag bygga små söta bosso lådor för sido- och bakkanalerna som ska drivas med två små slutsteg från 41Hz.com.
Vad gäller basen så vet jag inte alls hur jag ska göra, har en 88 liters låda för elbas med två 10-tummare som jag funderar på att byta ut med element som går lite lägre ner. Om man delar den riktigt lågt så att den bara adderar till piP i frekvenser under 30 Hz så kanske man slipper en del av resonanserna som man får om basmodulen arbetar ensam upp till 80-120 Hz.
Bas vill jag ha iaf hehe, men är osäker på om man ska satsa på cr80 filtret eller om det finns filter+slutsteg som också fungerar finfint (tex XTZ Sub Amp 1), eller om det finns digitala filter i nån receiver som har bra rumskorrektion, tonkurvejustering mm. Jag har testat att spela med baslådan som den är nu genom att dela signalen digitalt i datorn och skicka ut genom separata kanaler på ljudkortet men elementen som sitter i nu har inte mycket att ge under 50 Hz oavsett hur man justerar lågpassfiltret. Tänkte att det kanske kunde vara kul att använda en bra låda och eventuellt bygga en till likadan om man får det att låta bra med nya element.
Det blev ganska mycket på en gång det här hehe, kanske borde delat upp det i flera trådar, men nu får ni en helhetsbild av problematiken iaf