Moderator: Redaktörer
johanrohm skrev:Det kan bara vara aktuell produkt som kan kritiseras, i produktbeskrivning och funktion.
Den produkten kan inte stå som garant för att övriga produkter i produktsortimentet, dess produktbeskrivningar eller funktioner är korrekta.
Bra.johanrohm skrev:Kaffekoppen skrevDitt förhållningssätt är alltså att om något görs rätt, är det gott nog för att göra mycket annat fel?![]()
Nej, den tolkningen kan jag inte ställa upp på!
johanrohm skrev:Vad bygger du den tolkningen på?![]()
johanrohm skrev:Det kan bara vara aktuell produkt som kan kritiseras, i produktbeskrivning och funktion.
Den produkten kan inte stå som garant för att övriga produkter i produktsortimentet, dess produktbeskrivningar eller funktioner är korrekta.
johanrohm skrev:Jag har skrivit det tidigare på tråden (sidan 6). Tag hjälp med marknadsföringen!
Man kan riskera hela sitt företag om man gör fel.
johanrohm skrev:Att bara nöja sig med att säga att något är lögn är inte tillräckligt bra kritik, bättre kan du!
* DIC (Dedicated integrated contacts) för att säkerställa en straight line och reducera virvelströmmar.
* Löddfri kontaktering.
* EEDS (External earth drain system) för att leda bort störningar från signalbanan utan att leda in dem i elektroniken.
* Shoot gun princip för att minimera magnetfältens påverkan på signalen.
* Naturfärgade bomullsöverdrag. Syntetmaterial och färgpigment är ledande (statisk elektricitet) och har en negativ påverkan på signalöverföringen.
* Asymetrisk uppbygnad för att minimera magnetisk interference.
* Korrigerade längder för att reducera antennverkan. Varje kabel uppträder som en antenn och både sänder och tar emot. Vissa längder är okänsligare.
[...]
* Helt fria från magnetism, kryp- och vagabondströmmar.Challenger
Utmanaren till det bästa av det bästa. För dej som har en väldigt bra anläggning. Challenger döljer inget förlåter inget utan lever ditt övriga system upp till kraven får du en ljudupplevelse som är få förunnat.Med perfekta placeringar såväl i höjd som djup och bredd. Allt tas fram i ljuset och visas på ett nästan kusligt realistikt sätt. Men det är i ett behaglikt ljus och rum, inte kakel och lysrör. Challengerkablarna kostar visserligen en slant men svarar din elektronik och högtalare upp mot kraven är de fantastiskt prisvärda.
Vee-Eight skrev:johanrohm skrev:Kom igen nu!
Kritisera på ett sakligt (vetenskapligt) sätt.
Håller med! Med så mkt hjärna på detta forum så borde det vara en baggis.
Objektivisten skrev:Entreq har visst slängt ihop en High-End Fire Wire-kabel också, i två utförande dessutom![]()
Tänk på att du får ett varmare ljud vid inbränningen.
På tal om värme och inbränning, borde inte Entreq sälja Firewire-kablar med? Träklossen kan man
sätta fyr på om man vill ha lite mer värme i ljud och bild. Nackdelen är att det blir en engångskabel.
Det gäller också att ha en brandsläckare till hands. Ett alternativ är att koppla en slang till elementen
i huset, t ex det element där man kopplar in den icke-anslutna jorden.
housemicke skrev: Finns i utförande Discover och Konstantin(bild). Givetvis har du 6 veckors öppet köp.
Britt-Gunnar skrev:
Som jag tolkar det talar inte Einstein om. fysik mm, som jag tror Einstein menade att man kunde mäta , utan allt annat som kan va bra att ha som människa tex kärlek, estetik mm som ju är svårare att mäta.
vad tror ni?
Britt-Gunnar skrev:detta har jag fastnat för dvs det är ju uppenbart att han vill ge en känga till alla "mätnissar", men vad menade Einstein med utalandet?:
"Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Albert sade ”Det man kan mäta är inte viktigt och det viktiga kan inte mätas”"
Som jag tolkar det talar inte Einstein om. fysik mm, som jag tror Einstein menade att man kunde mäta , utan allt annat som kan va bra att ha som människa tex kärlek, estetik mm som ju är svårare att mäta.
vad tror ni?
Användare som besöker denna kategori: Lundarn, VintageHiFi och 6 gäster