Har ni mätt under 10 hz sedan sist?
Moderator: Redaktörer
wayfarer skrev:Även IÖ säger ju att det vettiga köpet är Profundus X-2 i stället för Infra X-6.
Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?subjektivisten skrev:Jag börjar själv fundera på Infra nu, det är helt klart en intressant tanke.
Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?subjektivisten skrev:Jag börjar själv fundera på Infra nu, det är helt klart en intressant tanke.
Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
subjektivisten skrev:Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
Jo, jag antar att InfraY-12 är rätt så lagomt.
DVD-ai skrev:subjektivisten skrev:Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
Haha, + 12 st bryston steg...
steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:subjektivisten skrev:Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
Eller så vill man att lösningen ska vara någorlunda kostnadseffektiv...
DVD-ai skrev:steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:subjektivisten skrev:Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
Jepp, men jag va lite ironisk... har man infraY-12 så går det ju åt "lite" steg för att få fart på grejerna, dock ej 12st av dessa men...
steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:subjektivisten skrev:Alexi skrev:Har du en aning om hur stort Infra du skulle behöva för att motsvara ett Y-4 eller Y-6?
Jepp, men jag va lite ironisk... har man infraY-12 så går det ju åt "lite" steg för att få fart på grejerna, dock ej 12st av dessa men...
2 stycken bryggade Behringer EP2500 borde funka. Nästan 5000W.
subjektivisten skrev:Fortfarande nöjd Nicke?
Har ni mätt under 10 hz sedan sist?
Nicke skrev:Helnöjd,saknar liksom inget,dock har jag personligen varit lite "låg" ett tag så det har inte blivit så mycket seriöst tittande/lyssnande![]()
Ja det stämmer rätt bra:Nicke skrev:*Lilla tjejen darla som knackar på akvariet (detta är det mest fruktansvärda,peaken är 31Hz samt toppad 10dB har jag för mig,a must hear)
Mvh nicke
Nicke skrev:Det är lugnt,det är jag personligen som varit lite låg![]()
Hur skall jag nu förklara detta,testade Planet Terror o fick ju ingen bas,men konenerna rörde ju på sig lite (kände jag) tyckte inte det stämde så jag testade en annan dolby Truhd skiva,nämligen Ironman,o lika där ingen bas,men vaaa faaaan nu då???? kollade på steget bakom soffan o det var helsvart,måste ha varit 56òrna som "knuffat" lite på Infra konerna för dom rörde ju lite på sig kända jag,nåväl nu är allt igång men fortfarande är inte "hiss" scenen sådär märkvärdig,rister lite i golvet i pulser men inget mer.
Bästa basen hittils jag hört gav Ingvar mig ett tipps om,"Hitta Nemo"
*Gäddkäften slår igen
*Hajkäften slår igen på Bruce
*Jakten i ubåten
*Explosionen (Fiskmås-Nice)
*Ubåts glidningen
*Valen
*Lilla tjejen darla som knackar på akvariet (detta är det mest fruktansvärda,peaken är 31Hz samt toppad 10dB har jag för mig,a must hear)
Basen från denna film är klockren,inget muller o odistinkt utan djävligt klar o ren så att säga,längtar efter denna på Bluray.
Gary Rydstrom heter mannen bakom ljudet på denna film,kanske kan vara värt att kolla upp inför kommande filmer.
Mvh nicke
DVD-ai skrev:Max 4moduler/kanal på steget är vad jag skulle vilja lasta, detta för att den nominella impedansen blir för låg annars...
Med 4st/kanal så är denna redan då väldigt låg, men lägre tycker jag verkligen inte att man ska gå...
Effekt får du"på köpet" med låg impedans också så... men ett NAD THX steg borde klara av denna uppgiften att driva, Frågan är bara om denna lämnar tillräckligt med effekt trots allt... (vet ej vad dem lämnar nere vid ca 2ohm)
'steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Max 4moduler/kanal på steget är vad jag skulle vilja lasta, detta för att den nominella impedansen blir för låg annars...
Med 4st/kanal så är denna redan då väldigt låg, men lägre tycker jag verkligen inte att man ska gå...
Effekt får du"på köpet" med låg impedans också så... men ett NAD THX steg borde klara av denna uppgiften att driva, Frågan är bara om denna lämnar tillräckligt med effekt trots allt... (vet ej vad dem lämnar nere vid ca 2ohm)
Annars har Behringer EP2500 inga problem med att driva en 2ohms last.
Själv hade jag föredragit att koppla om så jag fick 4ohm men det funkar med 2ohm också.
boom skrev:'steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Max 4moduler/kanal på steget är vad jag skulle vilja lasta, detta för att den nominella impedansen blir för låg annars...
Själv hade jag föredragit att koppla om så jag fick 4ohm men det funkar med 2ohm också.
2ohm stereo men inte 2 ohm bryggat och har du otur så slår protekt lampan i redan vid 4 ohm bryggat.
steveo1234 skrev:boom skrev:'steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Max 4moduler/kanal på steget är vad jag skulle vilja lasta, detta för att den nominella impedansen blir för låg annars...
2ohm stereo men inte 2 ohm bryggat och har du otur så slår protekt lampan i redan vid 4 ohm bryggat.
Du har helt rätt!
Jag mindes fel. Behringern fixar att köra 2 ohm bryggat ett kortare tag elle rmed lägre effekt men ingen hög effekt en längre tid.
Däremot ställer jag mig tveksam till att det skulle vara problem att köra 4ohm bryggat.
chasw98 på avsforum testade den konfigurationen i tortyrtest och fick ut nästan 2k, http://i21.photobucket.com/albums/b297/ ... 061007.jpg
profbd skrev:blanksvart naturligtvis den enda färgen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster