Moderator: Redaktörer
skruva ihop element med färdig låda?
Jag byggde ju basstöd som har delningsfilter och det var väl det mest komplicerade förutom att bygga lådan.
HakanKrakan skrev:Ok, ännu bättre, grymt, nu ska jag bara skaffa byggsatsen..
Hoppas det finns i lager
RogerGustavsson skrev:Det har åtminstone tidigare varit ett krav att man antingen har ett par Ino sedan tidigare eller att Ingvar "godkänner" de högtalare du har tänkt använda dina pX-2 med. Han vill inte att hans basar ska hamna i dåligt sällskap.
Det var väl fyra lödpunkter / burk. Kan ju vara bra att träna lite på att löda innan så man inte blir frustrerad och värmer för länge och råkar ha kolven för länge för nära membranet om man inte tänker på det. Nåja det borde inte hända
steveo1234 skrev:RogerGustavsson skrev:Det har åtminstone tidigare varit ett krav att man antingen har ett par Ino sedan tidigare eller att Ingvar "godkänner" de högtalare du har tänkt använda dina pX-2 med. Han vill inte att hans basar ska hamna i dåligt sällskap.
Den har jag funderat på.
Vilka är kriterierna? Vilka högtalare har tidigare fått ok och vilka har inte fått det?
Nja det vette tusan. Mitt kommer från Galne Gunnar eller nåt
mitt råd är att köpa lådorna
shifts skrev:Tjockleken, kan det vara 19 mm tro? Bäst att någon annan bekräftar för jag
gissar bara. Ibland är det bättre att vara tyst än att gissa.
EA_73 här på forumet har nyss byggt ett par lådor, han borde kunna svara
på i alla fall den biten. Ritningar får du väl med när du betalar för en
monteringssats utan låda skulle jag tro.
HakanKrakan skrev:Och om man skulle lacka själv hur svårt skulle det vara?
Vad är det för lack man ska använda?
Hur går själva lackningen till är det spray eller pensel eller något annat+ hur många lager?
Vilken träsort är det man bygger lådorna av? Hur tjocka är skivorna?
Skulle vilja få tag på ritningar+instruktioner för montering samt instruktioner för lådbygget+lackning innan jag köper så jag kan göra en avvägning om jag kan snickra ihop lådan eller inte.
Det finns inte någon som sitter på lite instruktioner+ritningar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster