Lim med starka lösningsmedel bör undvikas om man inte har möjlihet att testa deras påverkan på kanten i fråga.
Jag körde med det bästa vattenbaserade jag hittade, "pitcrew's chioce". Det håller fint verkar det som.
Det går bra med kontaktlim, i synnerhet faktiskt det vattenbaserade. Det är ju lättare att få bort om du kladdar och så hugger det inte fast riktigt lika berghårt om du råkar få "snefäste".
Använder Cascos blå universallim, vattenlösligt, hugger lagom fort och rester/kladd kan tvättas bort med fuktad Wettex. Provat kontaktlim tycker det hugger för fort.
mvh
Henrik
Tror att man kan limma kanterna "vått" med kontaktlim, d.v.s. tryck ihop innan limmet torkat på ytan. Då kan man flytta kanten lite tills man får bra passform, sen väntar man ganska länge så limmet torkar från kanterna och inåt.
Iaf gjorde jag så en gång och det verkade funka bra (det var med ej vattenbaserat kontaktlim)
Jag har provat både Pitcrews Choice och blå Casco till skumkanter. Pitcrew våtlimmade jag Casco fick torka. Båda funkade bra. Pitcrew är ett häftigt lim. Det blir verkligen gummi! Lagade skosulor med det. Lagade plånbok. Allt som skall ha en mjuk fog blir super.
//Krister