Moderator: Redaktörer
peetwa skrev:Tackar!
Här är två mätningar gjorda med högtalaren på golvet och micken 23 cm rakt ovanför 20 liters slutenlåd med en wavecor SW178WA01 i . Den svarta visar en vanlig mätning och den röda visar hur Zachry D250 väljer att behandlasignalen med 63 Hz delning. Zachryn lägger alltså på någon form av basbost eller LT-filter för att få ut mer bas av elementet. Störigt för visso men jag är inte helt säker på att det är dåligt.
celef skrev:det där ser väl lite märkligt ut, delning ser bara möjlig ut mellan 100-200hz, eller läser jag grafen galet nu?
hur ser systemimpedansen ut på element/låda?
peetwa skrev:
Spelar det egentligen någon roll på vilka sidor element och basreflexport sitter på en sub som delas under 80 Hz?
Hur mäter man en sub som har basreflexport och element på två olika sidor?
peetwa skrev:
Spelar det egentligen någon roll på vilka sidor element och basreflexport sitter på en sub som delas under 80 Hz?
Hur mäter man en sub som har basreflexport och element på två olika sidor?
celef skrev:jag tycker det skiljer lite i frekvens mellan portens peak och woofers minimumoutput på mätning jämfört med simulering, man kan tro att faktisk lådvolym skiljer mot simulering?
celef skrev:vad beror portens bidrag vid 500, 1k och 1.5khz?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 232 gäster