Moderator: Redaktörer
hassesolo skrev:Jag funderar på 2 st XTZ Subamp 1 till P-Y4. Någon som har åsikter om det?
Bra eller kass?
hassesolo skrev:Om jag var säker på att jag skulle klara av fläktmodden på Behringer så skulle jag ta den. Nån som kan tipsa om en bra tyst fläkt?
steveo1234 skrev:hassesolo skrev:Om jag var säker på att jag skulle klara av fläktmodden på Behringer så skulle jag ta den. Nån som kan tipsa om en bra tyst fläkt?
Fläktmodden kan göras väldigt enkelt. Absolut enklast är att öppna locket, klippa kablarna till den befintliga fläkten och sen sätta två stycken fläktar på utsidan (som kopplas till en nätdel med späningsväljare (finns på kjellco.com)).
Ännu lättare är att sätta en bordsfläkt som blåser in i slutsteget...
Om det är för ful lösning så kan du klippa upp kablen till fläkten och sätta in en potentiometer (en zalman som oxo finns på kjell.com?) som ställa fläkten till lagom nivå.
jag kan otroligt lite om elektronik och kan jag fixa det så känner du garanterat någon som oxo kan fixa.
Eller så följer du bara någon av de tiotals guiderna (med bilder) som finns på nätet...
hassesolo skrev:steveo1234 skrev:hassesolo skrev:Om jag var säker på att jag skulle klara av fläktmodden på Behringer så skulle jag ta den. Nån som kan tipsa om en bra tyst fläkt?
Fläktmodden kan göras väldigt enkelt. Absolut enklast är att öppna locket, klippa kablarna till den befintliga fläkten och sen sätta två stycken fläktar på utsidan (som kopplas till en nätdel med späningsväljare (finns på kjellco.com)).
Ännu lättare är att sätta en bordsfläkt som blåser in i slutsteget...
Om det är för ful lösning så kan du klippa upp kablen till fläkten och sätta in en potentiometer (en zalman som oxo finns på kjell.com?) som ställa fläkten till lagom nivå.
jag kan otroligt lite om elektronik och kan jag fixa det så känner du garanterat någon som oxo kan fixa.
Eller så följer du bara någon av de tiotals guiderna (med bilder) som finns på nätet...
Jag får väl ta mod till mig och göra det när det börjar brännas om en månad. Tack för peppning.
hassesolo skrev:Vet någon var man kan köpa en 24V 80x80x24mm tyst fläkt till en Behringer EP-2500. Det verkar svårt att få tag på i Sverige...
Både dyrt och förhållandevis klent.teosig skrev:kanske ett eller två sådana häringare
fast nu är det o andra sidan fläkt i.....
http://www.hifiklubben.se/produkter/ste ... _svart.htm
Schull skrev:Någon som har en susning om hur detta skulle kunna fungera med 4st Basmoduler?
Efekt/pris måste vara svårslaget iaf.
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=2821
/L
Jag skulle köpa det RB-991 steg som är till salu på hifimagasinet nu för 3800 spänn, det levererar nog med effekt...Schull skrev:Någon som har en susning om hur detta skulle kunna fungera med 4st Basmoduler?
Efekt/pris måste vara svårslaget iaf.
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=2821
/L
-micke- skrev:Jag har ju pY-2 på ingång och letar steg till dessa.
Hade först tänkt NAD 218 men jag lyckas inte hitta något. Det finns 2 på blocket men ingen vill skicka![]()
Största nackdelan som jag känner till är väll att nedre gränsfrekvensen ofta ligger rätt högt.shifts skrev:Det vore ju intressant att veta precis HUR BRA (F/E-bra gärna) klass d-
stegen är som bassteg. Och vilka svagheter som finns. Problemen med 208
och 991 (och snart kanske 1080 och 1090 för den delen) är det där klassiska
att de är svåra att planera att få tag på. Det är inte säkert att de finns när
man har råd/behöver dem.
Finns det inga nackdelar med klass d till de lägsta registren?
Om - 3db ligger vid 15hz, var börjar den falla då?MattiasKarlsson skrev:Frågan är hur det påverkar när man kör aktiv delning och med basreflexmoduler? Speciellt när ett rum är med i beräkningarna, så kanske det inte spelar någon större roll?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster