Pekka
Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Jag syftade på den israeliske ambassadörens okonventionella attack på konstverket "Snövit och sanningens vansinne" på Historiska muséet inför Folkmordskonferensen i Stockholm den 26-28 januari i år.
Pekka
Nattlorden skrev:Flint - vilken dist tycker du dig bekämpa genom att skriva en massa divergerande meddelanden på ett diskussionsforum?
Tror det vore mindre dist här om du lät bli.![]()
Flint skrev:Kort svar.
Det som låter mest likt verkligheten är det minst distade, oavsett mätvärden.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Kort svar.
Det som låter mest likt verkligheten är det minst distade, oavsett mätvärden.
Skit i mätvärden och dist för några ögonblick och svara logiskt sett på frågan.
Flint skrev:Det var precis det jag gjorde.
Det är inte jag som fixerar mig vid mätvärden som du märker.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Det var precis det jag gjorde.
Nope, du försökte ducka frågan på ett sätt som mindre nogräknade läsare skulle kunna missta för ett svar.Det är inte jag som fixerar mig vid mätvärden som du märker.
Jo, det är det. Du sade mätsignal, jag sade musik, du återgår till mätvärden igen.
Nattlorden skrev:Frågan kan väl knappast bli så mycket tydligare än det jag skrev, men kan frasera om det och se om det funkar bättre för dig:
Om du har två skivor med motsatta inspelningsfel, hur bär du dig åt för att få båda att låta så naturtroget som möjligt?
Nattlorden skrev:Flint - då får vi bara konstatera att du inte är så nogräknad eftersom i stort sett inga två skivor lider av exakt samma typ av inspelningsfel. Dina krav är alltså betydligt lägre än för några av oss andra.
Nattlorden skrev:Flint - vem påstår jag har några problem?![]()
Det låter underbart och naturligt hos mig oavsett vad jag spelar (undantaget felen som finns i inspelningar, av vilken typ de nu råkar vara).![]()
![]()
Nattlorden skrev:Japp, men kan ju ha tur eller ovanligt bra förmåga att hitta rätt utan att ha en princip/teori att luta sig på. Men det är mycket begärt att alla skall klara av det.
( Och jag är inte helt säker på om jag tycker du egentligen svarat på frågan trots allt.)
Nattlorden skrev:*skratt* Okej, då letar du upp en skiva, tar reda på vad studion hade för elektronik, högtalare och hur mixerrummet såg ut och bygger upp exakt kopia. Då har lyckats få en skiva som den skall låta. (Under förutsättning att mastringsfirman inte pillrat på materialet).
Det var en platta. Hur gör du med resten?
Användare som besöker denna kategori: Belker och 24 gäster