Höger lr vänster, hjälp!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
mrexxet

Höger lr vänster, hjälp!

Inläggav mrexxet » 2009-04-12 17:47

Är det något fel på den här bilden? kan man skruva tillbaka bafflarna på fel sätt, lr är det jag som är helt slut i luvan? om inte så kan man ju undra vad som hänt.

MVH.

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 120003.JPG

Användarvisningsbild
ANy

Inläggav ANy » 2009-04-12 17:54

jag var ute och cyklade.
Senast redigerad av ANy 2009-04-12 17:59, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Höger lr vänster, hjälp!

Inläggav petersteindl » 2009-04-12 17:55

mrexxet skrev:Är det något fel på den här bilden? kan man skruva tillbaka bafflarna på fel sätt, lr är det jag som är helt slut i luvan? om inte så kan man ju undra vad som hänt.

MVH.

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 120003.JPG

Hej mrexxet :)

Själva bilden är det inget fel på :) men den vänstra högtalaren har mellanregisterdelen felvridet 90 grader. Det är lätt åtgärdat. Du får skruva loss diskantdelen och även mellanregisterdelen. Vrid mellanregisterdelen 90 grader. Den blå bygeln på mellanregisterdelen kommer då att hamna på vänster sida mot högtalarlådans vänstra långvägg. Skruva sedan tillbaks delarna. Mellanregisterdelen är symmetriskt konstruerad så att den kan användas både för höger och vänsterhögtalare. Då räcker det med ett gjutverktyg.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
mrexxet

Inläggav mrexxet » 2009-04-12 18:16

Det var jag som var slut i luvan :oops: Mange Takk! som dom säger på Norsk, tror jag 8O .

Det såg så rätt ut när jag skruvade tillbaka baffeln, men man lär så länge man lever, då jag kan fortsätta med min lilla renovering.

MVH.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-04-12 18:39

mrexxet skrev:Det var jag som var slut i luvan :oops: Mange Takk! som dom säger på Norsk, tror jag 8O .

Det såg så rätt ut när jag skruvade tillbaka baffeln, men man lär så länge man lever, då jag kan fortsätta med min lilla renovering.

MVH.

Lycka till :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Återgå till Carlsson Illuminati