Moderator: Redaktörer
zidanefromhell skrev:Får tacka för alla fantastiska musiktips, trodde jag hade rätt god koll på musikhistorien, men har tydligen lyckats missa en hel del!
phloam skrev:TCM, tackar..! Ska göra detsamma. Hmm kanske ha en Spotify-playlist baserad på lista från denna tråd? Fast utbudet på det smala är sämre än Youtube, får se vad som finns.
6 sidor, måste vara rekord i denna avdelmning?? *yay*
TCM skrev:phloam skrev:TCM, tackar..! Ska göra detsamma. Hmm kanske ha en Spotify-playlist baserad på lista från denna tråd? Fast utbudet på det smala är sämre än Youtube, får se vad som finns.
6 sidor, måste vara rekord i denna avdelmning?? *yay*
Jag har också funderat på en Spotifyspellista utifrån det här. Jag tycker att utbudet förvånar mig ibland, både positiv och negativt. Till den här tråden till exempel kunde jag inte hitta The Smiths debut (det finns nästan nada med The Smiths). I min skivhögstråd däremot kunde jag hitta dom (av mig åtminstone) bortglömda Fischer-Z (flera album).
phloam skrev:Things that go BUMP in the night...
Hmm det var ingen LP som låg fel på Spotify utan bara omslaget till "Aint it dead yet" som var fel.
Däremot ligger nån vidrig kristen rock-lp under Aphex Twin (står afx på omslaget)
Jansson var är du? Jag har en lista på gång ju
CODY skrev:Har fyra av de du nämner. Tror kanske att det finns en skillnad i musiksmak i att jag fick min hårda musik från rock-håll.
Max_Headroom skrev:Förvånandsvärt många har med Heaven 17. Dom var aldrig stora när dom höll på. För sofistikerade för den stora massan kanske?
phloam skrev:Ytterligare omistliga album. Jag menar verkligen omistliga!
Coil - Scatology -84
Jansson skrev:Magistern kommer tillbaka i augusti. Frågan ær om jag och sjuttitalet ær klara med varandra?
Jo! och Low ær ett at de absolut bæsta album som någonsin gjorts.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster