Moderator: Redaktörer
peranders skrev:Jag framhärdar dock att kortlayout är hyperviktigt och svårt. Man blir aldrig fullärd. Svårigheten underskattas ofta av de som inte kan göra en bra kortlayout. Jobbar man i industrin så märks detta genom att grejen inte fiunkar, inte tål störningar eller genererar onödigt mycket störningar.
postpunk skrev:P-A? Vad kostar två kort? Är det ok att köra med 18v? Jag är gripen av begär
Bill50x skrev:Däremot har jag med detta inte sagt att peranders grejor skulle vara bättre (än vad?) - det har jag ingen aning om
/ B
peranders skrev:Bill50x skrev:Däremot har jag med detta inte sagt att peranders grejor skulle vara bättre (än vad?) - det har jag ingen aning om
/ B
Jag gör så gott jag kan och jag tar gärna emot synpunkter. Grejen är dock att jag sällan får några synpunkter i layouttekniska frågor. Hur ska man tolka det?
peranders skrev:Säger du det?
Bill50x skrev:peranders skrev:Säger du det?
yepp, min erfarenhet av grabbarna här (hoho, lyssnar ni?) är att har dom bara den minsta kunskap i ett ämne så ger dom sig in i debatten med fullt ös
Tycker dom ( ja vi då) att du snackar i nattmössan blir det ännu fler sidor med mess.
/ B
And the sound is impressive right from the start. I will let them run with fairly low level for a couple of days.
P-A You have done a great job A toast for You
IT'S ALIVE!!
One channel is playing for the moment! Nora Jones has the honour to brake in the new chipamp. What I can tell sofar is that this one sounds smoother than my other GainClone. Voices are clearer, even with only one channel playing this is noticable.
On the technical side: DC offset must be low because I can't measure it with my DMM!?
A big thumbs up to P-A. You managed to create a nice sounding amp, even if it's with those eyesores called SMD. Before I finish the other channel I'm first gonna concentrate myself on the chassis.
Sofar I'm a happy fellow.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Froggy och 16 gäster