Moderator: Redaktörer
En liten ställning som jag fäste min gamla trötta fräs i och kan kantfräsa med vanliga not-stål. Går smidigt som tusan. Behöver bara lite puts med sandpapper efteråt för att det ska bli fint.
AndersJ skrev:N* du är rätt modig som fräser urtaget för elementen efter att det andra är klart.
Om man lackar innan kan man få problem med att man bundit upp fibrarba FÖR mycket och är då frässtålet lite slätt slår man upp längre träfibrer. Jag har testat detta på mina egna lådor, Engelholm Audio - Duo (i förseriesyfte), och det blir inte 100% (även om det är helt OK kvalite för ändamålet).Naqref skrev:Jag har testat att fräsa först, fanera efter, skära rent och sist ytbehandla och jag blev inte helt nöjd med resultatet så nu gör jag inte helt tvärt om men lite. Egentligen så tänkte jag bara lacka fronten innan fräsningen för att stabilisera fiberna lite. Slutgiltig lack kommer alltså efter fräsningen. Vi får se hur det blir.
EngelholmAudio skrev:Nått att tänka på för N* kanske?
Naqref skrev:EngelholmAudio skrev:Nått att tänka på för N* kanske?
Det verkar helt upplagt för ett litet jämförande test då.Låter den ena lådan vara olackad. Kanske blir fräsäventyr på måndag.
EngelholmAudio skrev:Naqref skrev:EngelholmAudio skrev:Nått att tänka på för N* kanske?
Det verkar helt upplagt för ett litet jämförande test då.Låter den ena lådan vara olackad. Kanske blir fräsäventyr på måndag.
![]()
![]()
![]()
![]()
Varför så glad? Jo jag såg precis att www.EngelholmAudio.com fanns som länk på naqref.com!![]()
![]()
Dahlqvist skrev:Naqref: Det skulle vara kul att höra vad du har för bevekelsegrund att bygga just den högtalare du bygger.
Naqref skrev:Dahlqvist skrev:Naqref: Det skulle vara kul att höra vad du har för bevekelsegrund att bygga just den högtalare du bygger.
Hmmm, bra (eller åtminstone intressant) fråga. Frågan är om jag kan ge ett bra svar på det. Jag har rätt länge planerat att bygga en tvåvägare och har letat elemnet som skulle kunna passa och det element som jag misstänker är det bästa är just Ino-b67. Så då vill jag ju labba lite med det och då kan det vara intressant att jämföra med hur bra IÖ kan få det i sin konstruktion.![]()
Sedan så har de fördelar jämfört med Inos andra modeller. De är snyggare än piP (förutom att vara bättre i min anläggning som fronthögtalare) och i14, fungerar bättre fristående än piP, är fullregistrigare än i14 (om man skulle vilja ha dem ensamma) och är billigare än i32zAtt de är så udda (i den bemärkelsen att knappt någon vet vad det är för modell) är ju kul samtidigt som de ser så normala ut.
AndersJ skrev:Naqrefedit: det ska snyggas till lite så jag vänder alla beteckningar åt samma håll bl a. Hmmm? Undrar vad jag ska cadda nu som andra projekt när jag inte är färdigt med det tråkiga?
XTF?
Fostexkid skrev:Men varför har du kontakter i dina stativ?
Naqref skrev:Håller på att limmar faner på de sista två ytorna nu och caddar lite elektronik nu. Tyvärr är det lite lagom tråkigt så jag kör två saker parallellt. Där det är ett enklare som jag kör för att det ska kännas enkelt
Blev ett stereosteg (inkl nätdel) för opa541. Storlek 80x100mm. Kan köras inverterat eller ickeinverterat.
edit: det ska snyggas till lite så jag vänder alla beteckningar åt samma håll bl a. Hmmm? Undrar vad jag ska cadda nu som andra projekt när jag inte är färdigt med det tråkiga?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 253 gäster