Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:
Så vad betyder då detta? Jo att de som är med i detta gruppköp inte har något skydd alls, eftersom jag inte säljer varan, utan bara som privatperson hjälper till med en tjänst. Om tillverkaren i sin tur erbjuder oss några garantier etc. så är det utanför mitt ansvar utan det får var och en isf. ta med tillverkaren direkt. Kommer något bort på posten, är trasigt eller på andra sätt inte uppfyller de önskemål eller förväntningar ni har, så finns det ingen ångerrätt etc.
Ingen dera egentligen, jag sköter distributionen åt er kan man säga och är mellanhand och så är Bremen ytterligare en mellanhand som sköter själva kontakten med Tymphany, så de vet inget om varken mig eller er.Svante skrev:Alexi skrev:
Så vad betyder då detta? Jo att de som är med i detta gruppköp inte har något skydd alls, eftersom jag inte säljer varan, utan bara som privatperson hjälper till med en tjänst. Om tillverkaren i sin tur erbjuder oss några garantier etc. så är det utanför mitt ansvar utan det får var och en isf. ta med tillverkaren direkt. Kommer något bort på posten, är trasigt eller på andra sätt inte uppfyller de önskemål eller förväntningar ni har, så finns det ingen ångerrätt etc.
Inte för att det spelar så stor roll, men vet tillverkaren om vilka vi är. Jag har hört att garantier som en säljare lämnar är gentemot den som köper prylen.
Alltså, är det vi, var och en som köper av tillverkaren, eller är det så att vi köper dem av dig, som privatperson?
Bara så att vi vet.
joseph skrev:Ska Bremen själva ha några element? Anpassas det för någon Bremen-produkt?
vh Josef
Somnabula skrev:Jao men man tappar väl känslighet om man seriekopplar, blir det lika "dåligt" som om elementet från början hade haft dubbla impedansen? Nu blev det här OT som alltid, sorry.
petersteindl skrev:joseph skrev:Ska Bremen själva ha några element? Anpassas det för någon Bremen-produkt?
vh Josef
Tanken är att det skall bli ett perfekt MuppoelementNaq mäter och labbar. Jag har synpunkter, som alltid. Alexi organiserar DIY. Jag organiserar gentemot Tymphany. Vifa och Tymphany har haft sina turer och idag är det helt och hållet Hong Kong och Kina baserat. Elementen har alltid tillverkats i Kina men under Danskt inflytande. Hur Bremen gör får vi se senare.
MvH
Peter
Alexi skrev:Ingen dera egentligen, jag sköter distributionen åt er kan man säga och är mellanhand och så är Bremen ytterligare en mellanhand som sköter själva kontakten med Tymphany, så de vet inget om varken mig eller er.Svante skrev:Alexi skrev:
Inte för att det spelar så stor roll, men vet tillverkaren om vilka vi är. Jag har hört att garantier som en säljare lämnar är gentemot den som köper prylen.
Alltså, är det vi, var och en som köper av tillverkaren, eller är det så att vi köper dem av dig, som privatperson?
Bara så att vi vet.
Somnabula skrev:Jao men man tappar väl känslighet om man seriekopplar, blir det lika "dåligt" som om elementet från början hade haft dubbla impedansen? Nu blev det här OT som alltid, sorry.
Nja det tror jag inte isf. skulle nog priset måsta höjas för garantihanteringen.Svante skrev:Alexi skrev:Ingen dera egentligen, jag sköter distributionen åt er kan man säga och är mellanhand och så är Bremen ytterligare en mellanhand som sköter själva kontakten med Tymphany, så de vet inget om varken mig eller er.Svante skrev:Alexi skrev:
Bara så att vi vet.
Så, ger Bremen garanti då? Ger någon garanti? Bara så att vi undviker överraskningar, som sagt.
Richard skrev:Hoppas att den hörbara peaken vid 8 khz kan tas bort, samt att disten sänks i det nya elementet. Det låter i sina sämsta stunder som att Eva Cassidy tappat en framtand.![]()
Som cool datorhögtalare duger dock Mupps väl till.
i skrev:För min del är jag beredd att ta risken. Naturligtvis, är en stor del eller hela leveransen skit förutsätter jag att vi startar krig med tillverkaren...
Rookie skrev:Richard skrev:Hoppas att den hörbara peaken vid 8 khz kan tas bort, samt att disten sänks i det nya elementet. Det låter i sina sämsta stunder som att Eva Cassidy tappat en framtand.![]()
Som cool datorhögtalare duger dock Mupps väl till.
För mig är då huvudsaken att det blir en billig bredbandare med lika bra eller bättre återgivning som tangbands W3-871. Nå Eva Cassidy utan framtänder ska inte jag spela i bakkanalerna, men kanske lite härlig dödsmetall i ambiofoni bara för den där härliga känslan av att sitta i svalget hos en ilsken stackare med tandröta under pågående gurgling med billig whisky. Det kallar jag hifi (se min signatur).
Richard skrev:Högtalaren är inte en speciellt god återgivare med det gamla elementet- och utan filter. Litet nasalt och pappigt. Med seriefilter låter det betydligt bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 245 gäster