Moderator: Redaktörer
ANy skrev:Kul att det finns några Ino högtalare här uppe iallafall.
Hade jag haft tid hade jag helt klart dragit ner och hämtat ett par.
Tyvärr jobbar jag sex nätter i veckan så det går inte.
Tänkte kolla med Öhman om han kör någon demo i sommar så kanske man kan åka ner under semestern.
Veteran hifi vill ju ha 9000:- för sina piP och det är väl kanske lite väl mycket men finns det inget annat alternativ så blir det kanske så.
MagnusÖstberg skrev:Löjligt överpris av dem. Be någon om hjälp med att "köpa ut" en byggsats från Lahäll och skicka upp till dig! I industrilack och monteringssats har du halverat deras pris.
MagnusÖstberg skrev:Löjligt överpris av dem. Be någon om hjälp med att "köpa ut" en byggsats från Lahäll och skicka upp till dig! I industrilack och monteringssats har du halverat deras pris.
ANy skrev:Har ett par i rå mdf på G nu.
Någon som har tips på vart man ska lämna in för att få dom lackade?
Är det billackerare som gäller?
bassman skrev:ANy skrev:Har ett par i rå mdf på G nu.
Någon som har tips på vart man ska lämna in för att få dom lackade?
Är det billackerare som gäller?
Super najs ANy!
Kanske en sprut-firma som lackar köksluckor/inredning, en sådan finns säkert i din närhet..
Frisk skrev:Här går det undan.
Spännande spännande!
Fattade det som att du tidigare inte hört piP, eller Ino Audio, stämde det? Vad är i så fall första intrycket nu? Temporärt uppställda med temporär källa.
Tror ljudet kan bli något bättre efter ytbehandling då rå MDF är luft-genomsläppligt. Har svårt att tänka mig det har jättestor betydelse på en portad låda, men i alla fall fått rekommendationer om att inte köra i rå MDF.
/Frisk
Ragnwald skrev:ANy, klokt val. piP funkar ju utmärkt för både närfältlyssning och lyssning på 3-4 meters håll.
Men... glöm inte att absorbentskivorna faktiskt hör ihop med Ino-högtalarna.
Även om de låter bra utan, så blir njutningen så mycket större med dessa skivor bakom. Det räcker gott med en skiva delad på två bitar.
Ljudet blir lugnare i övre registret, man får en tydlig aha-upplevelse.
Ställ en halva bakom vardera högtalare och kan du få fast dem mot väggen, kan du kapa och ta bort i underkant så att de kommer 30 cm från golvet räknat.
Detta sagt om man har problem med utrymmet för dessa skivor och vill minimera dessa eller att ev sambo har invändningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster