piPs --> pr24?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-04-28 20:02

Fast du behöver väll inte köpa lägenheten för att möblera om och sätta upp lite gardiner?
Sedan så ligger priserna i innerstan just nu runt 40kkr. och närförort än billigare. Räntorna är extremt låga, så det är bra köpläge.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-04-28 20:41

Alexi skrev:Fast du behöver väll inte köpa lägenheten för att möblera om och sätta upp lite gardiner?
Sedan så ligger priserna i innerstan just nu runt 40kkr. och närförort än billigare. Räntorna är extremt låga, så det är bra köpläge.
?

Här säljs de för 46-49Kkr/kvadraten (vissa upp mot 55) iallafall...

I övrigt håller jag med dig.

Användarvisningsbild
overture

Inläggav overture » 2009-04-28 20:44

låg ränta = dåligt köpläge enligt mig. Många lurar sig själv att de har råd med något de måste flytta ut från om räntan stiger. Detta medför att många budar på och slutpriset blir högt. Bättre at köpa i kristider med hög ränta och blir glad ifall räntan sjunker senare istället....

Eller jag kanske missuppfattade? Hur som haver var det kanske lite OT...

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2009-04-28 20:59

Alexi skrev:Fast du behöver väll inte köpa lägenheten för att möblera om och sätta upp lite gardiner?

40k i innerstan? I malmö eller?

Jag försöker jobba så mycket jag kan nu så jag kan köpa en lägenhet cash sen när räntorna stiger och det faktiskt går att hitta en vettig för 50k/m2.

42metaren jag bor i nu går nog för 2.8 mille och det är iaf 65kkr/m2

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-04-28 21:06

Svante köpte sitt hus när räntan var 16,5%. Det var ett klipp :)

Nu är det nog lite rörigare med kommande uppsägningar av tjänstemän...priserna går nog ner framöver även med låg ränta.

Slut OT.

Vad sägs om mitt förslag?

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2009-04-28 21:17

MagnusÖstberg skrev:

Vad sägs om mitt förslag?

Sätta upp gardiner?

Skulle jättegärna flytta skrivbordet till fönstret men då måste jag investera i en TV också så jag kan kolla på film. Och ska jag köpa tv vill jag gärna ha en sån där i 21:9-formatet eftersom jag ändå inte kollar på vanlig tv... Och det verkar dyrt just nu

Och ska jag flytta skrivbordet och köpa tv kan jag lika gärna passa på att köpa ett par pi60 eller nåt delat för jag kommer på tillräckligt lyssningsavstånd då...

och eventuellt måste jag flytta ut härifrån om 4.5 månader om hon jag hyr av vill flytta tillbaka från london eller kommer på att hon ska sälja lägenheten :?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-04-29 13:52

PojkenMedTur skrev:vet att de inte står optimalt för datorlyssning, blir en del lyssning i soffan dock också och där är det nog lite bättre.

Jag är numera singel, dvd-ai och hyr en tvåa på odengatan 81 så din iaktagelse är rätt :)

Sen var det ju inte såå stora bilder?

Jaha.. där ser man!

Jo men då hade jag rätt om att det hade blivit stora ändringar ;)

Jo, det va väldigt stora bilder... !
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Föregående

Återgå till Wänner af Ino