mike34 skrev:Svante skrev:mike34 skrev:Svante skrev:Köpte en sån här:
[Dock är det problem med att vissa högupplösande filmer hackar, men det beror nog på att min serverPC bara är en 2x400MHz PII.
Hmmm Ett 10 Mbit nätverkskort ska klara DVD bitströmmar, kan in te va bandbredd, måste va accesstiden som är för sunkig. Finns det nånn buffer modifierande parameter i endera spelaren eller servermjukisen ?.
Har du hubbat nät eller switchat ? Kör du full duplex eller halv ?.
Vill du ha hjälp/tips i huvudtaget ?jag bara pladdrar på i vanlig ordning ...
Mja, nuskavise, servern har ett 100MBit nätverkskort, full duplex tror jag, sen går det till en switch, sen till en D-link DWL-2000AP (trådlös accesspunkt 54MBit) och så till pinnacleburken. Såg just att jag hade ställt ner hastigheten till 11 MBit, ska se om det gör nån skillnad.
(Ok två hopp, "Store and Forward" eller "Cut Through" Roundtriptime?)
Ehh nja. Jag tycker det stinker VBR kodning här och då kan det i vissa sekvenser storma upp till höga bandbredder och det är nog det som hackar till.
Buffra hjälper.. Om det är möjligt.
Jo, jag tycker också det verkar som buffertarna är för små. Fast.. En lustig sak är att på vissa filmer hacka ljudet, på andra hackar bilden. Hur kan det bli så?
Roundtriptime, hur testar jag det? ping?
Edit: Gjorde ingen skillnad att ställa upp till 54MBit, trots att jag stängde av min 11MBit laptop under tiden.