Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Gamla Carlsson, är nog det enda vintage-hifi jag letar efter på loppisar, OA-116 i Jakaranda/Teak/Valnöt vore jackpot, om jag inte ser på det som något som jag bara rent ekonomiskt skulle kunna tjäna på.
PekkaJohansson skrev:Det är också min uppfattning att det är den enda högtalaren i världshistorien som pryder sin plats i ett vardagsrum.

Fjonkalicious skrev:Med tanke på den parallella tråden med det sjuka fyndet så kom jag att tänka på vad det egentligen för en personligt hade varit det bästa/mest drömlika fyndet?
För min del är det en JBL Paragon i jakaranda. Hade jag hittat sådan för rimlig peng och köpt så hade jag nog seriöst bett någon vän att ge mig en smäll på käften för att se om det var sant.
Vad har ni uppe i drömmarna?
Mvh
Filip
paa skrev:Med lite hjälp av Google hittade jag en skannad users manual till JBL Paragon här:
(varför googlar ni inte också, grabbar?)
http://audioheritage.org/vbulletin/show ... ht=paragon
Strauss skrev:En framgooglad manual är väl ändå inte samma som att äga högtalaren fysiskt!?
perstromgren skrev:PekkaJohansson skrev:Det är också min uppfattning att det är den enda högtalaren i världshistorien som pryder sin plats i ett vardagsrum.
![]()
![]()
paa skrev:Strauss skrev:En framgooglad manual är väl ändå inte samma som att äga högtalaren fysiskt!?
Den kommentaren är väl fullständigt OT i en dröm-tråd!
Hum skrev:Quad33 försteg o 303 var nr2 för min del och mina var helt kass, undrar om mitt var extra dåligt?
Så det är mardrömmar som gäller i det fallet för mig. Sen å andra sidan blev det ett himmelrike när man blev av med dom så det kan man drömma sött om.
vin-Tage skrev:Kan inte svära på att det var exakt den modellbeteckningen, men Braun var det iaf. Väldigt lika var dom. Vi får väl hoppas att det inte var sådana. Lätt att vara efterklokKan väl försöka trösta med att de inte var i vidare kosmetiskt skick. Ska det vara electrostater detta eller(?) Om så är fallet var det inte sådana.
´Fjonkalicious skrev:Vinylcalle, trevlig länk det där, jag har sett "wall of sound" förr men aldrig kommit över lite mer skriven information, trevlig läsning var det.
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster