Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:En av anledningarna att jag köpte den var för jag ville ha orginalversionen av "The man who sold the world" av Bowie
PekkaJohansson skrev:Britt-Gunnar skrev:En av anledningarna att jag köpte den var för jag ville ha orginalversionen av "The man who sold the world" av Bowie
"The man who sold the world" framstår som ett av Bowies starkaste album efter "Hunky Dory" och "Ziggy Stardust". Mycket annat av hans sjuttiotal - för att inte tala om sextiotalsproduktionen - låter inte roligt alls i mina öron. Varning utfärdas för sådant trams som "The laughing gnome" på Deram.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:The Doors - självbetitlat debutalbum, cd 1986
Med vänlig hälsning
Pekka
MattiasKarlsson skrev:PekkaJohansson skrev:The Doors - självbetitlat debutalbum, cd 1986
Med vänlig hälsning
Pekka
Hur låter den?
PekkaJohansson skrev:Då simmar vi i samma båt! Jag hade planerat att snabbavverka Bowie efter att ha köpt tio plattor i första cd-utgåvan, men är rädd för att jag inte upplever det jag har hört hittills som tillräckligt högkvalitativt. De tre plattorna jag nämner ovan samt "Space Oddity" från 1969 är dock värda att höra. Det råkar också vara de fyra första han gjorde på RCA. Jag vet å andra sidan att andra som var med när det begav sig tycker annorlunda.
Med vänlig hälsning
Pekka
CODY skrev:Nu får man nog allt ta och moderera liteDet finns människor som håller Low, Heroes, Station to Station och Lodger för det bästa som finns av skivor. Dessutom finns det hipsters som älskar Young Americans. Nästan alla gillar Ziggy Stardust. Bästa skivan är nog Hunky Dory, ändå.
Själv menar jag att Station to Station är den bästa jämte Hunky.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster