LindeberG skrev:Bamsefar skrev:Konstigt att det finns så många som anser sig vet så mycket om Ino Audio och pga deras kunskaper är så omfattande att de dissar Ino Audio.
Det tycker jag är underbart, för det innebär att jag får lättare att köpa högtalare från Ino Audio.
Och med erfarenheten jag har, som f.d. högtalarägare till bl.a. Wilson Audio, Genesis, Velodyne, JM med flera, bara kan konstatera kallt att ingen tillverkare av de jag ägt är ens i närheten av Ino Audio, vare sig i botten eller toppen.
Jasså du har ägt dessa tillverkare.
Men allvarligt klart de tillverkare du rabblar upp är i närheten eller bättre än Ino Audio när det gäller ljudkvalitet sen att du kanske får råd med några fler Ino-högtalare än Wilson Audio högtalare är säkert ett plus för dig.
Japp.
Jag har avverkat bl.a. Wilson Audio WATT/Puppy och Genesis Signature V. Båda systemen med en prislapp som ligger gravt över vad mitt nuvarande Ino Audio i34es med Infra-Y bassystem kostar.
Om du inte vill tro mig spelar ingen roll, men läs detta: Jag har ÄGT dessa (jag har kvittona kvar), och är SYNNERLIGEN medveten om deras respektive för- och nackdelar.
Har även avverkat Krell och ARC på förstärkarsidan...
För de som är nyfikna, and I hope not, så har jag även ÄGT Velodyne HDS-10, DD-12 och SMS-1. Den sista är en separat parametrisk EQ, som hade och antagligen fortfarande har, gravt tidfel plus att den distar rätt kraftigt.... Fast en DD-12 distar än värre så felet i programvaran döljs rätt effektivt av det dåliga baselementet....
Således, jag läser vad folk skriver, och noterar att det är helt okej att man inte gillar Ino Audio (bättre för mig), men att gå på och påstå att en dyrare produkt per definition är bättre - japp då har man mycket kvar att lära.
Och som sagt, jag föredrar att alla som inte vill ha ett par Ino Audio slutar tjattra om detta - ni skall ju ändå inte köpa något system, så varför ödslar ni en massa tid med att tjata om saker som ni i alla fall inte bryr er om ? Lägg tiden på något vettigt, som att lyssna och njut av musik å film - och gillar ni Wilson Audio så är det helt okej. Men att dissa ett märke - vilket som helst - utan att ha riktiga referenser för dissandet är bara sjukt dåligt.
Edit: Jag har korrigerat till parametrisk EQ på SMS-1an, jag skrev helt enkelt fel.