Moderator: Redaktörer
Morello skrev:På denna berömda A-lista har förekommit slutsteg med distorsion upp till approximativt 30%(trettio procent)samt högtalare som bäst platsar på soptippen. Samtidigt har det förekommit minst sagt högklassiga produkter.
Bill50x skrev:Morello skrev:På denna berömda A-lista har förekommit slutsteg med distorsion upp till approximativt 30%(trettio procent)samt högtalare som bäst platsar på soptippen. Samtidigt har det förekommit minst sagt högklassiga produkter.
Kan det vara så att "dom" lyssnar efter andra saker än vad du gör?
/ B
Isidor skrev:Uppfattar man inte frekvensgångsavvikelser på 15* dB eller 30 % THD för vad det är så vet jag inte hur man kan påstå att man vet vad man gör.
Max_Headroom skrev:Jag tror nog dom uppfattar detta alldels utmärkt. Jag tror också att det är just detta som gör att dom gillar produkterna. Dom (produkterna) sticker ut och är lite unika och exklusiva. Det är fint det, så ska det låta!
Morello har helt rätt
Hotspur skrev:Morello har helt rätt
Som vanligt är musiklyssning/återgivning en fråga om rätt och fel, enligt LTS-gänget!När skall ni överraska?
Som vanligt är musiklyssning/återgivning en fråga om rätt och fel, enligt LTS-gänget!
Det fina med LTS egen lilla "A-lista" är ju att man inte behöver göra sig besväret att läsa den ens en gång om året eftersom innehållet alltid är det samma.
Vissa anläggningar gör faktiskt att musiken (i motsats till ljudet) låter sämre.
Jag tror nog dom uppfattar detta alldels utmärkt. Jag tror också att det är just detta som gör att dom gillar produkterna. Dom (produkterna) sticker ut och är lite unika och exklusiva. Det är fint det, så ska det låta!
Hotspur skrev:Vissa anläggningar gör faktiskt att musiken (i motsats till ljudet) låter sämre.
Eller tvärtom! Många av mina plattor låter bättre på en färgande
än en högupplösande/ofärgande anläggning...
Bill50x skrev:KAN det vara så att den högupplösande/ofärgande anläggningen är det på bekostnad av något annat som vi (ännu) inte kan (eller tänkt på att) mäta?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:KAN det vara så att den högupplösande/ofärgande anläggningen är det på bekostnad av något annat som vi (ännu) inte kan (eller tänkt på att) mäta?
Eller kan det faktiskt.se vara så att vissa helt enkelt hör som krattor?
Blue skrev:Det fina med LTS egen lilla "A-lista" är ju att man inte behöver göra sig besväret att läsa den ens en gång om året eftersom innehållet alltid är det samma. Fast i och för dig, Pioneers dvd-spelare (med sitt fantastiskt "neutrala" ljud) har ju lyckats klämma in sig, trots att den började tillverkas efter 1995. Så vem vet, om ett par-tre år kanske LTS kommer med en ny spännande produktrekommendation.
mats skrev:Inget fel på Pioneer. De gör fantastiskt bra dvdspelare både för film och cd. Självklart låter de inte lika bra som en dvdspelare som kostar det dubbla. Men bra är dom, speciellt 565 (för den har jag)
668 är bra men mot dom dyrare cdspelarna har den ingen chans.
Användare som besöker denna kategori: FalloutBoy och 22 gäster