Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Densen skrev:Hej M_Persson79
Angående lackade lådor så har snickaren vad jag minns ingen lackeringsspruta, men jag hör efter kanske brodern som har snickarfirma har den utrustningen. Annars kan han ju alltid rolla eller något liknande.
m_persson79 skrev:Densen skrev:Hej M_Persson79
Angående lackade lådor så har snickaren vad jag minns ingen lackeringsspruta, men jag hör efter kanske brodern som har snickarfirma har den utrustningen. Annars kan han ju alltid rolla eller något liknande.
Hör gärna efter om det inte är för stort besvär.
Jo, man kan ju rolla men helst inte..
Vad är föressten leveranstiden c:a?
Densen skrev:Tillägg den 27 maj 2009.
Pratade med snickaren idag. Han höll på med en veranda som sista stora jobb. Så högtalarlådorna har blivit lite åsidosatta, tillfälligtvis?
Glömde uppdatera mig på vilka som fick sig tillsänt lådor senast.
Nissen har inte hörts av, så dessa lådor blir ifall han hoppat av då lediga för annan spekulant.
Densen skrev:Har för mig att priset utom lådor hamnade någonstans i storleksordningen 6000kr. Man kan ju börja med ex.vis begagnade bas/mellanregister om man vill hålla ned kostnaden lite. Såg ett par begagnade, omkantade SS8542 för ett par dagar sedan för1000kr, t.ex.
Verandan var inte inplanerad, utan där han var och snickrade så blev tydligen denne så pass nöjd med arbetet och kostnaden, så att det räckte till en veranda också, eller något liknande.
Vi får hoppas att det stannar där, så vi får lite gjort snart. Jag vet att han har en trave färdigsågade delar liggande. Och lite ekbitar som skall monteras invändig på mina nya lådor.
Glebster skrev:Densen skrev:Har för mig att priset utom lådor hamnade någonstans i storleksordningen 6000kr. Man kan ju börja med ex.vis begagnade bas/mellanregister om man vill hålla ned kostnaden lite. Såg ett par begagnade, omkantade SS8542 för ett par dagar sedan för1000kr, t.ex.
Verandan var inte inplanerad, utan där han var och snickrade så blev tydligen denne så pass nöjd med arbetet och kostnaden, så att det räckte till en veranda också, eller något liknande.
Vi får hoppas att det stannar där, så vi får lite gjort snart. Jag vet att han har en trave färdigsågade delar liggande. Och lite ekbitar som skall monteras invändig på mina nya lådor.
Ah, ok. Är det 6000.- för 2st OA51(LE) kit eller är det inklusive basarna till OB51?
Vad står förresten LE för?
Filip
petersteindl skrev:Glebster skrev:Densen skrev:Har för mig att priset utom lådor hamnade någonstans i storleksordningen 6000kr. Man kan ju börja med ex.vis begagnade bas/mellanregister om man vill hålla ned kostnaden lite. Såg ett par begagnade, omkantade SS8542 för ett par dagar sedan för1000kr, t.ex.
Ah, ok. Är det 6000.- för 2st OA51(LE) kit eller är det inklusive basarna till OB51?
Vad står förresten LE för?
Filip
Larsen Edition
Densen skrev:Jag backade i tråden och kunde konstatera att absolut inget har åstadkommits på åtminstone 4 månader.![]()
Jag får tala allvar med snickaren och hans avsikter. Han var inledningsvis mycket entusiastisk över detta som han tyckte enklare och trevliga snickrande som färdigställande av högtalarlådor innebar, jämfört med hus och lägenhetsrenoverande.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster