Kan du tänka dig denna anläggning?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-25 14:01

Hej!

A* tror (uppriktigt sagt, vem fn bryr sig?)... nåjA*.f. högtalarna ljuda fantastiskt formidabelt!
Dock tror A* man kan få helt hifisystem (med garanterat bättre djupbasförmåga) för
mindre än den dryga miljon kr som de 365kg tunga högtalarna annars ensamt betinga!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Bravo

Inläggav Bravo » 2004-11-26 12:32

:D Jag hade varit orolig om det varit tvärt om "Audiomanikern", det hade ju jävat mitt påstående!

Bravo, hitintills i.A*.f. 1st rätt (utav 143st möjliga !)
Bravo

Användarvisningsbild
Bravo

Inläggav Bravo » 2004-11-26 12:34

:) "Martin" jag chansar nog på att denne person tänkt igenom sitt val och att den är hyfsad, säker kan väl ingen vara utan att ha lyssnat givetvis.
Bravo

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-11-26 13:36

Bravo skrev::) "Martin" jag chansar nog på att denne person tänkt igenom sitt val och att den är hyfsad, säker kan väl ingen vara utan att ha lyssnat givetvis.
Du missförstår mig nog. Det centrala i min fråga handlar om ifall en anläggning som är ihopsatt utifrån en persons preferenser skulle passa en annan person lika bra. Hur stor är chansen att just du skulle valt precis samma anläggning med samma budget utan vetskap om den anläggningen? Antagligen nära noll, jag tror att de flesta skulle valt att gå helt andra vägar. Därför verkar det lite konstigt att vissa skulle kunna tänka sig den anläggingen rakt av (kanske ev. med någon liten förändring) i stället för att välja helt utifrån egna preferenser, lyssning, behov och tankar om/tro på vad som är bra mm. Det är ju ofta detta som de sk. LTS:arna ofta får kritik för, att de inte skulle välja sitt system utifrån personliga önkemål om själva apparaterna och i stället gå på rekommendationer som leder till att många har samma apparater.

Ni som vill ha den där anläggningen (och behålla) gör ju likadant fast med "priset"/status som utgångspunkt. "Oj, den där verkar dyr, genomtänkt och bra, den skulle jag vilja ha! Jag har inte hört den och har ingen aning om ifall den är optimal för just mina behov, men den kan ju inte vara så dålig om den kostar så mycket."

Användarvisningsbild
Bravo

Inläggav Bravo » 2004-11-26 17:05

:) OK "Martin", använder man den infallsvinkeln istället för att vara för eller emot, och jag kunde spendera pengarna fritt så väljer jag givetvis en anläggning byggd utifrån egna preferenser och erfarenhter precis som du själv förmodar jag, om jag förstått dig rätt.
Bravo

Föregående

Återgå till Generellt om hifi