steveo1234 skrev:paa skrev:DVD-ai skrev:Dock så är det ju så att jag inte ska svära på att jag förstod helt vad du menar med "Spektrala föroreningar"...
Jag gissar det betyder ungefär samma sak som brus.
Tja, så skulle man kanske kunna beskriva det. Men, jag tycker inte att det ger hela verkligheten.
Om vi tittar på ex SVS PC-Ultra 13 i tre olika konfigurationer och mäter på dessa.
Först sluten låda:
Kurvan följer GD, men, man kan tydligt se att det pågår ett minimalt med utsmetning av energin.
Om samma låda portas till säg 10hz:
Man ser direkt hur porten smetar ut responsen. Man kan även se hur energin faktiskt inte börjar smetas ut vid 10hz utan även över avstämningen och följer portens bidrag.
Vid 20hz avstämning blir det ännu tydligare:
Enligt MattiasKarlsson gå gäller tydligen inte detta beteender för Inos produkter men det kanske kan vara av intresse för någon annan iaf.
EDIT: Bilderna blev visst riktigt dåliga. Fixar om det finns intresse...
Jag kan inte se vad bilderna föreställer. Man ser inte vad det är för storheter på axlarna eller vad färgerna betyder. Det känns då helt omöjligt att föra resonemang kring mätningarna. Det vore bra om du skulle orka lägga upp dem så att man åtminstone ser vad det står på axlarna.