Såg att Ingvar skrev såhär i en gammal tråd:
"2. Såsom konstruktör av högtalaren som deltog i lyssningen kan man förstås känna att kommentarer om lådljud är lite trista, speciellt med tanke på de akustiska förutsättningarna, men som jag läste texten så var det inget påstående, utan en spekulation, och vem är jag att hindra någon från att tro något?
. Dock kan jag direkt komma med en inbjudan till ***: Du är hjärtligt välkommen till Lahäll för att lyssna under mera rumsresonansfria omständigheter. Jag tror du skall finna att högtalarna är fria från lådljud, rekordfria till och med. För de är faktiskt de mest aperiodiskt (= utan resonans) beteende högtalare jag själv stött på, och jag letar ständigt efter konkurrenter. Inter transient silence var högsta prioritet vid utvecklandet. Ino pi60s är i princip oförmögna att lagra energi (-60 dB) mer än bråkdelar (<1) av periodtider, vid ALLA frekvenser.
. I huvuddelen av frekvensområdet är energilagringen inte ens en tiondels period lång, det vill säga så kort att den inte hade gått att mäta upp överhuvudtaget om inte pi60s varit faslinjär. De flesta högtalare har resonanser och av fasdistorsion orsakade grupplöptidsproblem som uppgår till många perioder (period =1/f), ibland tiotals. "
Är lite intresserad hurvida andra högtalare i Ino's sortiment har samma goda "resonansdödande" låda?