DS skrev:DVD-ai skrev:DS skrev:
Tror det går nån form av sjukdom här inne att spela så orealistiskt högt det bara går, den verkliga referensen har gått förlorad för länge sedan. Att efterapa ett PA system verkar enligt mig vansinne och går absolut inte med transparanta grejor!
Haha, ne men det e bara roligt att ha en kompromisslös anläggning utan behov av att bry sig om vad man spelar och högt man spelar det för grejerna klarar av det i alla fall.
Sedan så går det att få PA tryck och transparens, jag upplever detta med Ino och i28 +pY-4 borde vara en fin kombination som man kommer kunna ta med sig hela livet i alla olika situationer och rum.
Som sagt, dålig hörsel, taskig verklighetsförankring och inga grannar är ett måste * kriterie * för denna vansinnighet. Men någon har ju sagt att det är bra så då måste man ju stå på sig.....
Luckorna blir bara fler o fler.......
Ps. Med det sagt så respekterar jag ditt val, men det betyder inte att jag förstår det

Ds.
Exakt, du behöver inte förstå det för det e något som jag e nöjd så länge jag själv gör...
Men jag tänker som sagt även såhär att:
Men i28 + pY-4 så kommer jag aldrig att behöva byta högtalare (inte inom en
mycket avlägsen framtid i alla fall..)
Och med i28 +pY-4 å har jag alla resurser jag någonsin kan komma att behöva + mycket mer och grädde på toppen.
Jag vill ha ett framtidsäkert system som inte ger vika för något. Ibland när humöret faller på så åker volymen upp ganska ordentligt, och ofta är jag utomhus och då vill jag kanske ha bra ljudtryck även där...
Mycket är dock för att jag har en väldigt blandad musiksmak, men har en förkärlek för elektronisk musik och ofta väldigt krävande sådan.
Då känns det bra att veta att grejerna klarar av denna behandling samtidigt som dem levererar otroligt välljud och kan hantera alla sorts musik på ett fantastiskt sätt.
Detta är i alla fall mitt sätt att se på saken, för mig är det hur självklart som helst och uppenbart att jag "behöver" i28 +pY-4 (jaja... jag e skadad, och som Mattias en gång sa: "Headroom, är det utrymmet som blir kvar i huvudet när man spelar för högt ?!" )
Jag trivs med mitt Headroom!!