En tråd för oss som som väntar...

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2009-05-12 07:29

Pingvinglakrits: Snällt om du gör det :)

Jag har frågat o ringt o kollat o gjort det igen i snart 3 månaders tid :lol:
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-05-12 07:43

Det tog 13 månader för mig att få mina röda och Lindroos att få sina rosa - men det är klart vi fick dom ett år innan de fanns :P
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-05-15 14:05

Jag pratade med I.Ö. som befinner sig utomlands månaden ut. Inga besked förrän tidigast i Juni alltså. Det känns trots allt bra att veta så man slipper gå och vänta på samtal under denna tiden i alla fall.

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2009-05-18 07:11

Jo, han är väl fortfarande nere i Italia o dricker hemska Chianti-viner :lol:
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2009-05-18 07:58

Lugn o fina nu! Låt karln ha lite semester. Han är i Svedala igen 30 maj och till dess kan vi ju själva ta lite semester.

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-05-18 08:56

Vem är inte lugn?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-05-18 10:12

Jo, riktigt skönt att åka utomlands, skulle jag inte säga nej till...

Lite dåligt samvete har jag dock som ringde och störde honom två gånger i lördags med frågor och problem gällande pX-2/bs60 bygget till soleldTHX
Ringa och störa på semestern... men han tog det bra och hoppas att han förlåter oss... :roll: :)

Han hade det tydligen väldigt trevligt och skönt, soligt, varmt och mycket god mat som jag förstod det.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Erik_AA

Inläggav Erik_AA » 2009-06-02 16:43

Nån som hört av Öhman sen hemkosten?
Dator -> Denon 2308 -> NAD 208 -> pi60+bs60
iAudio7 -> TA-2024 -> piM

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-06-02 17:29

Jag snackade med honom idag.
Mina cc-pc2 är klara och mina Y-moduler kommer vara klara om en vecka (förhoppningsvis). Med lite tur kan jag åka och hämta dem helgen nästa vecka. :D

Frisk

Inläggav Frisk » 2009-06-02 17:47

hassesolo skrev:Jag snackade med honom idag.
Mina cc-pc2 är klara och mina Y-moduler kommer vara klara om en vecka (förhoppningsvis). Med lite tur kan jag åka och hämta dem helgen nästa vecka. :D

Oh, trevligt! Får man snart se färdigställande bilder av rummet då :) Har mattan med hittat rätt?

Nästan lite inne på och ringa å för att se hur det går med högtalarna, men känns lite onödigt att ta upp hans tid, hör väl av sig så fort han får hem sakerna.

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-06-02 18:03

Danskarna kunde inte leverera men jag har beställt via en lokal firma och den skall komma om ca en vecka.
Det blir bilder framöver. :wink:

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-06-02 19:32

Vilken parodi ??
Antingen så andvänder han en snickare som har en rullator som har tappat hjulen .
så länge skall man inte behöva att vänta på saker man har beställt lagt handpening ,betalt .
Skandal är vad det är

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-06-02 19:56

boom skrev:Vilken parodi ??
Antingen så andvänder han en snickare som har en rullator som har tappat hjulen .
så länge skall man inte behöva att vänta på saker man har beställt lagt handpening ,betalt .
Skandal är vad det är

Jag har då aldrig lagt någon handpenning och jag tycker varken att det är parodi eller skandal -och då är det ändå jag som väntar och inte du.

H
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-06-02 20:08

hevi skrev:
Skandal är vad det är

Jag har då aldrig lagt någon handpenning och jag tycker varken att det är parodi eller skandal -och då är det ändå jag som väntar och inte du.

H

Och vad vet du om det .

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-06-02 20:20

boom skrev:
hevi skrev:Jag har då aldrig lagt någon handpenning och jag tycker varken att det är parodi eller skandal -och då är det ändå jag som väntar och inte du.

H

Och vad vet du om det .

Um :roll:, jag vet att *jag* väntar utan att ha lagt handpenning och *jag* tycker varken att det är parodi eller skandal.

H

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-02 20:28

Man betalar aldrig handpenning mig veterliggen.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-06-02 20:40

MagnusÖstberg skrev:Man betalar aldrig handpenning mig veterliggen.

Och vad vet du om det? :wink:

H

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-06-02 20:48

Skandal är vad det är

Har du betalat med handpenning till Ingvar, eller är du på G att göra ett köp nu eller ?! :wink:

Njjaa, jag tycker inte att det går så mycket, vist vore det ju trevligt om det gick lita snabbare (såklart !) men men... ja tycker att det e jobbigare som det e nu i mitt fall, att behöva vänta på att kunna beställa för att jag inte fått i hopp pengar än...
har man väl beställt så är det ju lungan !
och köper man i rå MDF som jag ska göra så går det ju fort/fortare.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-06-02 21:10

DVD-ai skrev:
Skandal är vad det är

Har du betalat med handpenning till Ingvar, eller är du på G att göra ett köp nu eller ?! :wink:

Njjaa, jag tycker inte att det går så mycket, vist vore det ju trevligt om det gick lita snabbare (såklart !) men men... ja tycker att det e jobbigare som det e nu i mitt fall, att behöva vänta på att kunna beställa för att jag inte fått i hopp pengar än...

Om han andvänder så långsamma snickare så skall jag klämma i hop lådor på löpande band
men jag tror att där skon klämmer är att han vill få i hop ett antal lådor som snickarn kan tillverka och på så sätt få ner kostnaden .
om oman lägger en beställning bara på element så kan jag få möbelsnickarn att klämma i hop ett par lådor på ett par dagar med faner eller så bygger jag skiten själv.
sen spelar det ingen roll om man köper dom i rå mdf det är fortfarande vänte tid på dom

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-02 21:23

hevi skrev:
MagnusÖstberg skrev:Man betalar aldrig handpenning mig veterliggen.

Och vad vet du om det? :wink:

H
Inte mer än det Invar berättat såklart. Det har ju inte alltid varit ekonomiskt rätt att ta beställningar till ett pris ett år och leverera ett annat år med de kostnadsökningar det medför. Vissa leveranser gick enligt uppgift med förlust...men då var det rejäl väntetid. Den har ju blivit betydligt kortare senaste åren.

Tror han har ändrat på det nu så man får betala enligt den prislistan som gäller vid leveransdatum, men det är jag inte 100 på..
Jag saknar dig.

Frisk

Inläggav Frisk » 2009-06-02 21:56

Visst för att det är tråkigt att vänta, men kommer inte som någon nyhet efter beställning.

Att ett försäljningsförlopp sker precis som lovat har jag väldigt svårt att se som skandal.

Tycker man ska vara glad över att det ens går köpa dessa högtalare. Inte alls en självklarhet att någon som gjort ett lyckat forskningsresultat lägger tid och ork på att sälja det som en färdig produkt.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-06-02 22:15

boom skrev:
DVD-ai skrev:
Skandal är vad det är

Om han andvänder så långsamma snickare så skall jag klämma i hop lådor på löpande band
men jag tror att där skon klämmer är att han vill få i hop ett antal lådor som snickarn kan tillverka och på så sätt få ner kostnaden .
om oman lägger en beställning bara på element så kan jag få möbelsnickarn att klämma i hop ett par lådor på ett par dagar med faner eller så bygger jag skiten själv.
sen spelar det ingen roll om man köper dom i rå mdf det är fortfarande vänte tid på dom

Vist e det så, riktigt bra alternativ är att bygga lådorna själv, och bara köpa element och filter och dämpning m.m.
Men han ska fortfarande mäta upp dem osv osv... så en vecka tar det nog i vilket fall som (har gör ju inte detta på heltid heller, utan på "sin fritid" )

Användarvisningsbild
MattiasKarlsson
Semesterfirare

Inläggav MattiasKarlsson » 2009-06-02 23:12

Gött för er. Sen är det ju ingen nyhet att det tar tid, det är ju något man bör ha i åtanke. :D
För ett trollfritt Faktiskt: Ignore är din vän :)
Insignalen ÄR referensen

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2009-06-03 13:58

Mina piM är tydligen klara också (fick jag reda på i måndags tror jag det var) :)

Nu är frågan bara hur fasiken jag ska få tid att åka till Sthlm :lol:
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-06-03 15:18

Härligt med goda nyheter. :D

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-06-07 11:16

Det ser ut som jag får vänta ett tag till. cc-pc2:orna var inte klara trots allt. :(

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2009-06-07 12:10

Då ställer jag in mig i denna tråd som väntande på nya högtalare. Ingvar lät optimistisk om tiden även om det är specialmått. Hoppas att nedkomsten sker snabbare än inom nio månader :D

Frisk

Inläggav Frisk » 2009-06-15 19:24

Pratade precis med Ingvar, mina högtalare skall tydligen vara mer eller mindre klara hos snickaren och komma med nästa leverans mot Stockholm, troligtvis innom 2 veckor. Mycket trevligt måste jag säga :) Dags att inte kunna sova på 2 veckor då...

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2009-06-15 20:00

Frisk skrev:Pratade precis med Ingvar, mina högtalare skall tydligen vara mer eller mindre klara hos snickaren och komma med nästa leverans mot Stockholm, troligtvis innom 2 veckor. Mycket trevligt måste jag säga :) Dags att inte kunna sova på 2 veckor då...

Ställ in dig mentalt på att de där två veckorna kan förvandlas till två månader. Men det får man ta när man väntar på något så bra. :)

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-06-15 23:52

Själv har jag slutat vänta -allt är levererat (tog nästan 9 månader) men det levererade levererar duktigt -till mina grannars förtret... 8).

H

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino