Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Äldre och även nyare Martin Logan har ett bassystem med förhållandevis hög avstämningsfrekvense och ett i sammanhanget extremt Q (>1.2). Någon djupbas är inte dessa högtalare kapabla till.
Callisto skrev:Morello skrev:Äldre och även nyare Martin Logan har ett bassystem med förhållandevis hög avstämningsfrekvense och ett i sammanhanget extremt Q (>1.2). Någon djupbas är inte dessa högtalare kapabla till.
Morello, gäller det de nya Al-basarna?
Kan du skriva källan du fått infon ifrån.
Tack på förhand
Bamsefar skrev:![]()
![]()
HiFi-sub ????
Så den klarar alltså bara av att återge musiksignaler, hur nu sådana kan skilja sig från t.ex. effektsignaler vid t.ex. DoblyDigital inspelade stycken ???
Morello skrev:Mätkurvan kommer från Stereophile och ur den kan man utläsa både avstämningsfrekvens och approximativt Q.
Callisto skrev:Bamsefar skrev:![]()
![]()
HiFi-sub ????
Så den klarar alltså bara av att återge musiksignaler, hur nu sådana kan skilja sig från t.ex. effektsignaler vid t.ex. DoblyDigital inspelade stycken ???
Trodde alla förstod vad jag menade. Synd att jag inte tänkte på dig![]()
Morello skrev:Callisto skrev:Morello skrev:Äldre och även nyare Martin Logan har ett bassystem med förhållandevis hög avstämningsfrekvense och ett i sammanhanget extremt Q (>1.2). Någon djupbas är inte dessa högtalare kapabla till.
Morello, gäller det de nya Al-basarna?
Kan du skriva källan du fått infon ifrån.
Tack på förhand
Mätkurvan kommer från Stereophile och ur den kan man utläsa både avstämningsfrekvens och approximativt Q.
Bamsefar skrev:Callisto skrev:Det visar bara hur outbildad du är min käre Callisto - precis som vanligt![]()
![]()
Callisto skrev:Morello skrev:Callisto,
Cremona är en basreflexkonstruktion och är inte jämförbar med Prodigy.
Tänkte mer på den specade frekvenskurvan hos Cremonan.
Callisto skrev:Jag är fil. dr
Rydberg skrev:Hehe, snacka om miss!!(fil dr. är ju igen lokalvårdarenivå direkt
)
Bamsefar skrev:Callisto skrev:Jag är fil. drRydberg skrev:Hehe, snacka om miss!!(fil dr. är ju igen lokalvårdarenivå direkt
)
Titlar har aldrig imponerat på mig - och jag tycker ytterst synd om de som enbart klarar av att värdera människor utifrån en titel.
Om vi därimot talar om respekt så är det något annat, och respekt förtjänar man inte heller från en titel - vare sig det är från en persons studier eller vad man väljer att kalla sig på visitkortet.
Bamsefar skrev:Titlar har aldrig imponerat på mig - och jag tycker ytterst synd om de som enbart klarar av att värdera människor utifrån en titel.
Om vi därimot talar om respekt så är det något annat, och respekt förtjänar man inte heller från en titel - vare sig det är från en persons studier eller vad man väljer att kalla sig på visitkortet.
dawen skrev:Hur mycket teologi krävs det för att bli gud?
Bamsefar skrev:
Det visar bara hur outbildad du är min käre Callisto - precis som vanligt .
Bamsefar skrev:Om vi därimot talar om respekt så är det något annat, och respekt förtjänar man inte heller från en titel - vare sig det är från en persons studier eller vad man väljer att kalla sig på visitkortet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster